Romancierul cult Matt Ruff surprinde in detalii de o cruzime cutremuratoare ororile vietii in America din perioada segregarii rasiale intr-o opera stralucita si extraordinara a imaginatiei care imbina pulp noir-ul cu fictiunea istorica, dar si cu groaza si fantezia lovecraftiana.
Chicago, 1954.
Un amestec vizionar de magie, putere, speranta si libertate si un veritabil arc peste timp, Lovecraft Country: Calatorie in inima intunericului reprezinta un devastator portret caleidoscopic al rasismului – spectrul terifiant care continua sa ne bantuie si azi.„O lectura amuzanta, alerta si captivanta.” Neal Stephenson, autorul romanului Seveneves„Ruff a dat nastere unei povesti care este deopotriva convingatoare si incitanta – iar rezultatul este, cu siguranta, una dintre cele mai importante carti ale anului 2016.” Charlie Jane Anders, autoarea romanului Toate pasarile din cer.
Iar singura lui nadejde de salvare ar putea fi chiar propria distrugere – si, de altfel, a intregului clan Turner.
In calatoria lor catre conacul domnului Braithwhite – urmasul unui proprietar de sclavi care l-a detinut pe unul dintre stramosii lui Atticus – vor intalni atat terorile de zi cu zi ale Americii albilor, cat si spirite malefice, iesite parca direct din povestile bizare pe care le devoreaza George.
La conac, Atticus isi gaseste tatal in lanturi, tinut prizonier de o societate secreta numita Ordinul Zorilor Stravechi – condusa de Samuel Braithwhite si de fiul sau, Caleb – care s-a adunat sa duca la indeplinire un ritual avandu-l in centru, in mod socant, chiar pe Atticus.
Cand tatal sau dispare, Atticus Turner, un veteran de armata in varsta de douazeci si doi de ani, porneste intr-o calatorie in New England ca sa-l gaseasca, insotit de unchiul sau, George – editorul Ghidului de calatorie in siguranta pentru negri –, si de prietena sa din copilarie, Letitia.
Romancierul cult Matt Ruff surprinde in detalii de o cruzime cutremuratoare ororile vietii in America din perioada segregarii rasiale intr-o opera stralucita si extraordinara a imaginatiei care imbina pulp noir-ul cu fictiunea istorica, dar si cu groaza si fantezia lovecraftiana.
Chicago, 1954