Raportul dintre sexualitate, erotism si dragoste devine esential in ilustrarea mahalalei sentimentale: „Focul originar si primordial, sexualitatea, inalta flacara rosie a erotismului, iar aceasta, la randul ei, sustine si inalta alta flacara, albastra si tremuratoare — cea a dragostei.
Zamfirescu din ciclul Bariera, dedicat lumii mahalalei bucurestene, aceste doua flacari ale vietii sunt indisolubil legate de o anumita perceptie a existentei: viata e „un popas in durere”, iar sexualitatea, erotismul si dragostea sunt forme de evadare.
Aritina Micu.
Exista in lumea mahalalei doar obscenitate, „ticalosire” sau sexualitatea „se domesticeste”, se rafineaza, devenind erotism si dragoste? Pentru personajele lui G.
M.
Erotism si dragoste — dubla flacara a vietii”.
Raportul dintre sexualitate, erotism si dragoste devine esential in ilustrarea mahalalei sentimentale: „Focul originar si primordial, sexualitatea, inalta flacara rosie a erotismului, iar aceasta, la randul ei, sustine si inalta alta flacara, albastra si tremuratoare — cea a dragostei