Lucrarea face parte din seria Promovarea sanatatii mintale in gradinite si scoli , conceputa de un colectiv de profesori de la Universitatea &bdquo
Babes-Bolyai”, sub coordonarea prof.univ.dr.
Coordonatori: Oana Benga, Adriana Baban, Adrian Opre.
Ghidul prezinta o serie de strategii care pot fi folosite la nivelul clasei/ grupei atunci cand se vizeaza modificarea comportamentelor dezadaptative.
pentru a putea dezvolta un mediu propice invatarii, este esential sa putem identifica comportamentele care pot fi prevenite sau modificate atunci cand ele se manifesta deja.
In acest context, Managementul grupei/ clasei reprezinta „abilitatea profesorului de a planifica si organiza activitatile clasei astfel incat sa asigure un climat favorabil invatarii” (Petrovai si Lemeni, 2009).
Cuprins: Activitatile practice, fise de lucru, materiale-suport pe care le propune ghidul urmaresc combinarea intr-o maniera eficienta a activitatii didactice cu monitorizarea si Managementul continuu al comportamentelor copiilor.
In acest context, derularea unei analize functionale ajuta cadrul didactic sa inteleaga scopul comportamentului problematic, dar si sa identifice planuri de disciplina adecvate nevoilor de la grupa / clasa.
Insa, de cele mai multe ori, efectul nu este cel asteptat, deoarece interventia nu tine cont de intelegerea factorilor care determina si mentin manifestarea acestor comportamente.
Cel mai adesea, cadrele didactice solutioneaza aceste probleme intervenind dupa aparitia acestor comportamente indezirabile prin atentionari verbale, excludere, scaderea notei la purtare etc.
Elevii care manifesta probleme de comportament si disciplina atrag cel mai mult atentia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interfereaza cu activitatile de invatare.
Ghidurile contin activitati practice, fise de lucru, materiale-suport pentru prescolari, scolari mici si scolari mari, cu scopul de a preveni si elimina comportamentele nesanatoase ale copiilor, conduitele provocatoare si consecintele acestora pe termen lung asupra performantelor scolare si asupra integrarii sociale a elevilor.
Adrian Opre, si propune o serie de ghiduri care se adreseaza cadrelor didactice, psihologilor si consilierilor scolari, furnizorilor de servicii educationale, specialistilor in stiinte comportamentale.
Oana Benga, prof.univ.dr.
Adriana Baban, prof.univ.dr.
Lucrarea face parte din seria Promovarea sanatatii mintale in gradinite si scoli , conceputa de un colectiv de profesori de la Universitatea &bdquo
Babes-Bolyai”, sub coordonarea prof.univ.dr