Manuscrisul din Mansarda venetiana s-a conturat de la sine, de-a lungul unei sederi bogate in culoare locala si incursiuni dincolo de fatade si parade arhicunoscute si indelung studiate.
O Venetie a Cristinei Cheveresan, si numai a ei.“ - Adriana Babeti -.
Jurnalul sau ne dezvaluie o Venetie mai putin obisnuita, incantatoare, mustind de povesti, melancolica si frematand de viata, amurg si, deopotriva, inceput de lume.
Cristina Cheveresan isi face datoria la universitatea venetiana, dar are si ragazul sa vada, sa simta, sa inteleaga tot ce se intampla in jur, altfel decat un turist.
Asa ceva se intampla si in Mansarda la Venetia, jurnalul unei tinere universitare din Romania, ajunsa la Ca’ Foscari in vara lui 2019 pentru doua luni de studiu.
Aceasta Venetie interioara e o incredibila hartie de turnesol pentru sensibilitatea si talentul unui calator care vrea sa povesteascadespre intalnirea lui cu laguna.
Iar cei care scriu sau citesc despre ea nu dau semne de oboseala sau de teama ca s-ar putea repeta ceva, si aceasta din simplul motiv ca fiecare depune marturie despre o singura, o unica Venetie: a lui insusi.
Si totusi, an dupa an, continua sa apara pagini din care iradiaza, inepuizabila, splendoarea sa misterioasa.
Recitind in vremuri de carantina, am resimtit acut nostalgia unei perioade coplesite de daruri inefabile.„Daca s-ar aduna la un loc toate cartile dedicate Venetiei, ele ar ocupa, probabil, o biblioteca intreaga.
Realitatea in desfasurare, cu straturi, volute, uimiri si senzatii, s-a asternut pe mai multe pagini decat anticipam.
Nici pe departe cu banuiala ca ar fi posibil sa scriu o carte.
Nu pornisem cu vreun obiectiv anume.
Rezultatul e un jurnal candid, fara pretentii pedagogice, de exhaustivitate sau eruditie: dimineti si dupa-amiezi de gratie, scufundate in luciul discret si tainele lagunei unice, sau invaluite de jocul de lumini si umbre de pe terasa suspendata printre acoperisuri de palate si turle de biserici.
Manuscrisul din Mansarda venetiana s-a conturat de la sine, de-a lungul unei sederi bogate in culoare locala si incursiuni dincolo de fatade si parade arhicunoscute si indelung studiate