Manualul de Istorie pentru clasa a VIII-a propune o maniera moderna de abordare didactica a continutului disciplinei, o tratare ce vizeaza dezvoltarea cognitiva si atitudinal-valorica a elevilor de gimnaziu.
Abordarea tuturor temelor a avut in vedere raportarea la experienta cotidiana a elevilor de 13 – 14 ani si o parcurgere atractiva a continuturilor, cu deschideri inter- si transdisciplinare (geografie, limba si literatura romana, educatie plastica etc.)..
Faptele istorice din istoria romanilor sunt prezentate prin expuneri adecvate nivelului de varsta, dar si prin intermediul diferitelor surse istorice (harti, texte, ilustratii etc.), urmarindu-se dezvoltarea unor modele de interpretare a proceselor istorice, incurajarea spiritului analitic si de gandire critica ale elevilor, acceptarea si valorizarea pozitiva a diversitatii (culturale, sociale, politice, de gen etc.).
Manualul conduce elevii, asemenea unui ghid, intr-o calatorie de-a lungul epocilor prin istoria locurilor si a oamenilor care au trait in spatiul romanesc.
Prezentarea continuturilor respecta logica fenomenului istoric, a demersului didactic frontal si individual (aplicatii, teme de reflectie, proiecte, teme de sinteza, evaluari etc.) si adecvarea la competentele specifice vizate in programa.
Manualul de Istorie pentru clasa a VIII-a propune o maniera moderna de abordare didactica a continutului disciplinei, o tratare ce vizeaza dezvoltarea cognitiva si atitudinal-valorica a elevilor de gimnaziu