Limbajul manualului ne proiecteaza intr-o lume complexa a adultilor a responsabilitatilor a mizelor si a tensiunilor actuale.
XX.
Xenopol rdquo Iasi specializare in istoriografie memorie istorica istoria educatiei predarea istoriei in sec.
D. bdquo A. de Ist.
Catalina Mihalache Instit. st. cercet.
Rolul lor este mai mult de a oferi un model de lucru ulterior si personalizat elevilor decat de a simplifica invatarea prin scheme de memorizare sau comparatii facile.
Frecventa se compenseaza prin calitate arta grafica lizibilitate atractivitate cat conceptuala organizarea categoriilor de analiza veridicitatea informatiei utilitatea didactica .
Manualul nu abuzeaza de suporturile de invatare bdquo traditionale rdquo cum ar fi hartile istorice schemele explicative rezumatele recapitulative statisticile sau tabelele.
Elevul este permanent cointeresat sa valorifice propriile cunostinte scolare sau nu prin referiri constante la surse de informare de actualitate presa site-uri electronice bibliografie istorica interviuri in comunitatea sau familia proprie .
In acelasi timp nu lipsesc trimiteri la realitati familiare adolescentilor de astazi.
Este fara indoiala un limbaj de specialitate care depaseste specificul istoric prin incursiuni sistematice in sociologie economie politologie.
Limbajul manualului ne proiecteaza intr-o lume complexa a adultilor a responsabilitatilor a mizelor si a tensiunilor actuale