Manualul este structurat pe 10 unitati de invatare: opt unitati de invatare corespunzatoare continuturilor din programa scolara pentru Clasa a III-a, o unitate de recapitulare si evaluare initiala, respectiv o unitate de recapitulare si evaluare finala.
La finalul fiecarei unitati de invatare se face trimitere la fisa de observare a comportamentului, care este completata de elev si validata de profesor..
Manualul cuprinde si metode de evaluare alternative, complementare: autoevaluarea, interevaluarea, observarea sistematica si portofoliul.
Recapitularea si evaluarea finala vizeaza aplicarea achizitiilor elevilor in contexte diverse.
Caracteristica de baza a manualului este accesibilitatea, usurinta in parcurgere, logica interna de trecere de la un nivel inferior la unul de performanta.
Activitatile de invatare urmaresc identificarea si intelegerea conceptelor noi, compararea, corelarea, combinarea, transferul cunostintelor functionale de Matematica sau de la alte discipline, abordate in viziune interdisciplinara sau integrata, rezolvarea de probleme si aplicatii practice.
Manualul este structurat pe 10 unitati de invatare: opt unitati de invatare corespunzatoare continuturilor din programa scolara pentru Clasa a III-a, o unitate de recapitulare si evaluare initiala, respectiv o unitate de recapitulare si evaluare finala