Matematica bine facuta ofera tehnici degandire care permit optimizarea deciziilor in situatii variate, precumsi instrumente de prelucrare a informatiei astfel incat ceea ce esteesential sa poata fi valorificat cu maximum de eficienta.
Testelede evaluare de la sfarsitul fiecarei unitati ofera modalitati deverificare a nivelului de achizitii in domeniul matematicii si alaplicatiilor acesteia si sunt astfel formulate incat tintesc fiecaredintre competentele avute in vedere de programa scolara..
Fiecare unitate de invatare se incheie cu oscurta lectura, care raporteaza tematica acesteia la evolutia istorica aconceptelor sau la conexiuni semnificative cu diferite domenii.
Pentru a facilita conexiunileintre continuturile cu caracter strict matematic din lectie siaplicatiile acestora, am grupat in benzile laterale ale paginilormanualului atentionari, exemplificari si exercitii necesare in fixareanotiunilor prezentate.
Fiecare unitate de invatare incepe cu un test preliminarde autoevaluare, ce sintetizeaza cunostintele de baza necesare pentruparcurgerea capitolului respectiv.
In cadrul fiecarei unitati de invatare suntderulate: secventa de familiarizare, evidentiata prin titlurile „Neamintim si exploram“ sau „Observam si exploram“, secventa destructurare, evidentiata prin titlul „Analizam si generalizam“ sisecventa de aplicare si transfer, evidentiata prin titlul „Aplicam sidezvoltam“.
Manualul este organizatin unitati de invatare.
Manualul defata se adreseaza elevelor si elevilor din filiera vocationala,profilul pedagogic si profilul sportiv, care au alocata, prin planul deinvatamant, o ora de Matematica pe saptamana.
Matematica bine facuta ofera tehnici degandire care permit optimizarea deciziilor in situatii variate, precumsi instrumente de prelucrare a informatiei astfel incat ceea ce esteesential sa poata fi valorificat cu maximum de eficienta