Manualul de Matematica pentru clasa a IV-a este conform cu programa scolara.
Manualul, prin diversitatea metodelor activ-participative abordate, transforma elevul in subiect activ al invatarii, dandu-i posibilitatea de a studia informatia de sine statator, intelegand-o, stocand-o si aplicand-o in mod independent, prin efort liber asumat, dezvoltand astfel aptitudinile....
Manualul sprijina transferul cunostintelor pe verticala – prin aprofundarea, consolidarea cunostintelor esentiale si a capacitatilor formate si pe orizontala – prin largirea sferei de cunoastere, completarea cunostintelor deja insusite.
Sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe probleme ale vietii cotidiene, pe situatii reale din societatea contemporana, avand ca scop rezolvare de probleme, identificarea de solutii.
Prin continutul sau, manualul asigura dezvoltarea si valorificarea competentelor din punct de vedere intra- , inter- si transdisciplinar si al experientei de viata a elevilor.
Abordarile vizuale au rol explicit de sustinere a invatarii, prin colorari de elemente importante, sublinieri, marcari distincte.
Prin activitatile sugerate, manualul are, pe langa functia sa fireasca, informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii, ancorarea ei in realitatea vietii si societatii in care elevul devine parte activa.
Notiunile si conceptele noi de Matematica sunt explicate si prezentate vizual si interactiv, sunt introduse treptat, de la simplu la complex, de la concret la abstract.
Pentru fiecare competenta, continuturile sunt prezentate de la simplu la complex, cu grade diferite de dificultate, pentru a crea si asigura sanse egale de reusita pentru toti copiii.
Versiunea tiparita a manualului sta la baza versiunii digitale, care pastreaza toata structura si elementele celei dintai, dar contribuind prin natura elementelor virtuale (animate, interactive) la crearea unor experiente de invatare complexe, in acord cu cerintele programei scolare actuale, dar si cu varsta elevilor carora li se adreseaza.
Manualul cuprinde continuturi abordate din perspectiva invatarii diferentiate.
Toate continuturile stiintifice prezentate in manual si mesajele suporturilor vizuale sunt adecvate nivelului de varsta/ de dezvoltare al elevilor si specificului disciplinei scolare.
Acestea sunt inedite, provocatoare, elevul fiind motivat sa participe activ, intalnind situatii de invatare menite sa-l determine sa le analizeze, descoperind solutii plauzibile.
Introducerea continuturilor din programa scolara se bazeaza, in mod explicit, pe achizitii anterioare si noi ale elevilor, dobandite in cadrul aceleiasi discipline sau in cadrul altor discipline, facandu-se apel, in cat mai multe situatii posibile, la experienta de viata a elevilor.
Sarcinile de invatare sunt concepute avand la baza o metodologie interactiva care tinteste atat realizarea obiectivelor de ordin cognitiv cat si a celor de ordin socio-afectiv (dezvoltarea capacitatilor de comunicare, de dialogare interpersonala si intrapersonala, stimularea increderii in sine).
Manualul promoveaza activ valorile sociale si individuale fiind lipsit de orice forma de discriminare.
Cele 6 unitati principale de invatare din fiecare volum ofera elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in dobandirea unei competente specifice.
Cele doua volume sunt structurate in cate 6 unitati de invatare pe fiecare volum aferent celor doua semestre ale anului scolar.
Manualul de Matematica pentru clasa a IV-a este conform cu programa scolara