Manualul respecta programa scolara si gratie experientelor de invatare pe care le pune la dispozitie, elevul isi va dezvolta structuri cognitive si competente care ii vor permite adaptarea la cerintele vietii sociale, va deveni mai flexibil in gandire, mai creator si mai independent in solutionarea problemelor diverse care au legatura cu viata de zi cu zi.
Prin activitatile sugerate, manualul de Matematica pentru clasa a III-a are, pe langa functia sa fireasca, informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii.
pentru fiecare competenta, continuturile sunt prezentate de la simplu la complex, cerintele propuse au grade diferite de dificultate, pentru a crea si asigura efectiv sanse egale de reusita pentru toti copiii..
Prin continutul sau, manualul asigura dezvoltarea si valorificarea obiectivelor din punct de vedere intra- , inter- si transdisciplinar al experientei de viata a elevilor.
Prin maniera in care este structurat, manualul contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare, cele 12 unitati principale de invatare oferind elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in dobandirea unei competente specifice.
Manualul cuprinde continuturi abordate din perspectiva invatarii diferentiate.
Sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe probleme ale vietii reale, rezolvare de probleme, identificarea de solutii.
Manualul respecta programa scolara si gratie experientelor de invatare pe care le pune la dispozitie, elevul isi va dezvolta structuri cognitive si competente care ii vor permite adaptarea la cerintele vietii sociale, va deveni mai flexibil in gandire, mai creator si mai independent in solutionarea problemelor diverse care au legatura cu viata de zi cu zi.
Prin activitatile sugerate, manualul de Matematica pentru clasa a III-a are, pe langa functia sa fireasca, informativa si formativa, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii