Acest manual, prin continutul sau, dezvolta capacitatea elevilor de a efectua operatii logice de analiza, sinteza, comparatie, abstractizare, generalizare, concretizare, de a explica pe baza de argumente, de a efectua rationamente, de a gandi divergent, de a transfera cunostintele in situatii diferite si de a se autoevalua.
In acelasi timp, aceasta sectiune permite elevului sa se autoevalueze, folosind si raspu.
Fiecare tema este impartita in doua sectiuni: A si B.• Sectiunea A (activitati pregatitoare) a fiecarei teme reactiveaza sistemul de cunostinte anterior asimilat, il familiarizeaza pe elev cu terminologia cercetarii, il antreneaza in descoperirea de noi cunostinte, tehnici de lucru, procedee, notiuni, pornind de la conditiile date, prin aplicarea unui rationament inductiv.• Sectiunea B (cunostinte de baza ale temei) a fiecarei teme sistematizeaza notiunile si procedeele intuite, realizand o sinteza riguroasa si accesibila.• Sectiunea Exercitii, din cadrul fiecarei teme, ofera aplicatii variate prin care elevul are posibilitatea sa-si fixeze, sa aprofundeze, sa dezvolte si sa aplice creator cunostintele dobandite, iar profesorul poate sa evalueze continuu cunostintele elevilor.
Astfel, este favorizata imbinarea dintre munca independenta a elevilor si activitatea dirijata din clasa.
Activitatile si exercitiile relativ independente si foarte variate servesc scopurilor propuse, tinand cont de capacitatile elevilor.
Continuturile temelor au fost astfel inlantuite incat sa permita profesorului tratarea diferitelor parti ale programei scolare in ordinea si ritmul corespunzatoare.
Prin alternarea capitolelor de aritmetica si geometrie, s-a ordonat armonios achizitia cunostintelor din cele doua domenii, fara riscul de a se utiliza notiuni neasimilate inca.
Materialul este impartit in 23 de teme, grupate in 7 capitole.
De asemenea, vizeaza formarea capacitatii elevului de a operationaliza cunostintele dobandite, de a le utiliza in situatii concrete de viata, in cotidian.
Acest manual, prin continutul sau, dezvolta capacitatea elevilor de a efectua operatii logice de analiza, sinteza, comparatie, abstractizare, generalizare, concretizare, de a explica pe baza de argumente, de a efectua rationamente, de a gandi divergent, de a transfera cunostintele in situatii diferite si de a se autoevalua