Incepand cu anul scolar 2013-2014 s-a introdus disciplina Matematica si explorarea mediului, avand un caracter de noutate in raport cu disciplinele studiate pana acum in clasa I.
Autorii au avut in vedere o abordare specifica educatiei timpurii, bazata in esenta pe stimularea invatarii prin joc..
Aceasta lucrare se doreste a fi un dialog viu intre toti participantii la lectii, in scopul realizarii unor situatii de invatare interactive si productive, bazate pe interesul specific varstei scolarului din clasa I.
Activitatile de invatare sunt selectate in functie de modificarile produse la nivelul programei scolare, oferind posibilitatea realizarii unor parcursuri scolare eficiente, in contextul schimbarilor de tip curricular.
Lucrarea ofera posibilitatea de a lucra cu toti copiii indiferent de nivel si ritm propriu de dezvoltare.
Exercitiile si problemele expuse in aceasta lucrare isi propun sa asigure pentru elevii clasei I: consolidarea conceptelor matematice, dezvoltarea capacitatii de explorare / investigare si rezolvare de probleme, dezvoltarea inteligentei spatiale si gandirii creatoare.
Incepand cu anul scolar 2013-2014 s-a introdus disciplina Matematica si explorarea mediului, avand un caracter de noutate in raport cu disciplinele studiate pana acum in clasa I