Reunite tematic sub umbrela unei incercari personale de a defini impulsul de a scrie proza, eseurile din Meseria de romancier abordeaza teme precum opozitia dintre experienta de viata si experienta livresca, importanta visului, exploatarea zonelor neclare, atrase din subconstient.
Iar cind faceam asta, aveam un sentiment foarte viu de placere si libertate.” (Haruki Murakami).
Am simtit un impuls foarte puternic si, fara sa ma gindesc prea mult la ce avea sa urmeze, m-am asezat la birou si am inceput sa scriu la intimplare.
Voiam doar sa scriu, in stilul meu, un roman care sa-mi reflecte sufletul – atit si nimic mai mult.
Nu stiam cum merg lucrurile in lumea literara si (din fericire sau din pacate) n-aveam nici vreun model printre scriitorii consacrati la care sa ma raportez.
N-am fost nici chinuit de o dorinta puternica, nici incorsetat de reguli privind felul in care trebuie scris un roman.
La virsta de 29 de ani, mi-am spus, dintr-odata, simplu, ca «vreau sa scriu» si am pus pe hirtie primul roman. „Daca romanele mele au ceea ce s-ar putea numi originalitate, asta se datoreaza libertatii.
Reunite tematic sub umbrela unei incercari personale de a defini impulsul de a scrie proza, eseurile din Meseria de romancier abordeaza teme precum opozitia dintre experienta de viata si experienta livresca, importanta visului, exploatarea zonelor neclare, atrase din subconstient