Edgar Morin incepe prin a aminti dubla inradacinare a umanului. - Jean-Francois DORTIER.
Dar acestea reprezinta forta si limitele geniului.
Alteori dimpotriva a ramane sceptic sau nesatisfacut in fata unor formule prea generale si indepartate de orice realitate tangibila.
Morin care a anticipat in buna masura cu multa vreme in urma anumite teorii actuale teoria coevolutiei natura cultura in paleoantropologie abordarea constructivista a identitatilor etnice tulburarile si tensiunile identitare .
Cititorii vor fi uneori uluiti de capacitatea de sinteza alui E.
Acelasi lucru poate fi spus despre culturi organizare sociala aptitudinea de a gandi.
Ceea ce ne uneste limbajul este si ceea ce ne separa limbile .
Acesta este unul dintre marile paradoxuri ale identitatii.
Este o proprietate specifica a speciei umane dar se realizeaza prin intermediul limbilor care sunt diferite.
Limbajul este un bun exemplu.
Aceasta dubla conditionare biologica si culturala este totodata principiu de unitate si de ersificare a speciei umane.
Dar si o inradacinare culturala care ne transmite inca din copilarie - prin limbaj cunostinte obiceiuri educatie - o a doua natura . cu toate mamiferele.
O inradacinare biologica mai intai impartasim astfel un repertoriu emotional comun manie bucurie atasament teama...
Edgar Morin incepe prin a aminti dubla inradacinare a umanului