Din cuprins: De ce Schimbari de paradigme si in Metodologia educatiei ? Finalitatile educatiei
Curriculumul
Actorii educatiei
Metodele de invatare
Conceperea activitatilor educative
Evaluarea
Conducerea educatiei
Educatorul si perfectionarea educatiei. .
Dar evidentiaza si modificari esentiale privind: idei, modele de percepere si reprezentare a practicii educationale, experiente si experimente semnificative, aspiratii si valori formative, modalitati de construire si proiectare a contextelor si situatiilor educative, strategii alternative, solutii pentru noile roluri ale actorilor educatiei sau pentru modificarea criteriilor de evaluare sau pentru managementul si perfectionarea ei.
In acest sens, aici au fost posibile identificarea, explicarea si sintetizarea principalelor Schimbari oportune si rationale ale variatelor paradigme, care ofera alta viziune stiintifica asupra dinamicii dimensiunilor reformarii conceptuale si practice ale realizarii educatiei reale.
Demersul intreprins astfel este prima tratare explicita, sintetica in literatura pedagogica romaneasca, desi disparat sau secvential au fost formulate reinterpretari ale unor elemente ale practicii educationale, in cautarea de solutii alternative privind eficienta si calitatea ei.
Kuhn.
Volumul continua argumentarea posibilitatii schimbarii de optica in abordarea si a educatiei practice, dupa cea anterioara la nivelul teoriei ei (in lucrarea Stiinta educatiei prin paradigme, 2009), prin prisma aplicarii si in domeniul pedagogic a noului concept epistemologic, generator de un alt model interpretativ - paradigma, valorizat de catre Th. Din cuprins: De ce Schimbari de paradigme si in Metodologia educatiei ? Finalitatile educatiei
Curriculumul
Actorii educatiei
Metodele de invatare
Conceperea activitatilor educative
Evaluarea
Conducerea educatiei
Educatorul si perfectionarea educatiei