Din cuprins: Mitologii camuflate si manipulari politice.
Ultima parte a volumului prezinta un studiu de caz privind benzile desenate in Romania perioadei comuniste, cuprinzand un foarte scurt istoric al domeniului si o analiza plasata in contextul productiilor culturale destinate tinerelor generatii..
Cum aceasta nu poate fi analizata ignorandu-se contextul cultural in care apare si se dezvolta, analiza se pastreaza, in permanenta, atenta la conexiunile cu alte domenii ale studiului culturii (antropologia, sociologia, psihologia, filozofia, politologia etc.).
Pornind de la unele definitii larg acceptate ale mitului, din variate domenii ale stiintelor umane, firul argumentativ coboara deductiv in problematica simbolului, a imaginii si a eroului, punct care face legatura cu partea a doua a volumului, dedicate benzii desenate.
Prima parte a volumului o reprezinta o incursiune in teoria mitului, care, desi nu emite pretentia de a epuiza aceasta tema, incearca sa o directioneze inspre studiul culturii de masa, in care banda desenata detine un rol important.
Intregul demers se vrea un punct de pornire pentru dezbateri si cercetari ulterioare, contribuind astfel la impunerea benzii desenate ca un domeniu ofertant din punct de vedere al studiului culturii.
Cazul benzilor desenate Mitul in modernitate Definitii si aspecte tehnice ale benzii desenate Contestarea benzilor desenate banda desenata in SUA si in alte culturi Super-eroi: simboluri functionale banda desenata romaneasca in comunism Prezentul volum analizeaza banda desenata ca fenomen al culturii de masa pe fundalul mitului ca functie esentiala a psihicului uman, sondand temele recurente ale mitologiei vehiculate in acest mediu artistic.
Din cuprins: Mitologii camuflate si manipulari politice