Când eram copil, mama mi-a spus și citit multe povești.
Așadar, dragi educatori, părinți, la dulciuri nu vă lăcomiți, iar voi copii, dragii mei, vă îndemn să nu fiți mormorei! Lectură cu folos! Profesor pentru învățământ preșcolar, Tatiana Tapalagă.
Permiteți-i și lui să pună întrebări! După cum se știe, copiii învață bunele obiceiuri, nu doar din povești, cât, mai ales, prin imitație.
Reveniți și citiți, implicând activ copilul prin întrebări adecvate, stabilind punți de legătură între ceea ce se întâmplă în poveste și viața reală.
Prima oară, citiți fără întrerupere.
Recomand citirea dialogată a poveștii.
El este un exemplu despre cum nu trebuie să procedeze copiii, pentru că obiceiurile greșite au consecințe nedorite.
Mormorel, ursulețul care a mâncat iarna, avea obiceiul greșit de a se lăcomi, mâncând prea mult dulce, prea multă miere de albine.
Din unele povești, copilul află că stă în firea omului să mai și greșească, important însă este să conștientizeze greșeala, să o repare, să facă eforturi pentru a nu o mai repeta.
Poveștile au și un rol terapeutic.
Atunci când ascultă, ori citește povești, copilul se situează, intuitiv, de partea binelui, empatizează cu personajele pozitive, obicei pe care și-l va consolida, materializându-l în viața de zi cu zi.
Citim povești copiilor pentru că, astfel, îi ajutăm să își dezvolte imaginația, creativitatea, atenția, vocabularul, abilitatea de comunicare, capacitatea de memorare, îi ajutăm să se formeze și desăvârșească moral.
Acum, la rândul meu, scriu eu povești care să vină în sprijinul copiilor, ajutându-i să discearnă între bine și rău, să-și formeze un set de valori după care să se ghideze corect în viață.
Când eram copil, mama mi-a spus și citit multe povești