…în zilele noastre, mai mult ca oricând, „Culturile Spirituale" se întâlnesc nu atât să se confrunte, cât să se „cunoască" reciproc.
PRACTICA Rugăciunii ICONICE REÎNTOARCEREA AVVA şi Ucenicul TAINA Tainelor PRACTICA Rugăciunii ICONICE LITURGHIA IUBIRII INIMA, înfăţişarea PERSOANEI ÎNTLNIREA în INIMĂ INIMA, TAINĂ şi GRĂIRE JURĂMNTUL PRACTICII GESTUL ICONIC ICOANA de Creaţie TAINE şi Descoperiri DIVIN şi Creaţie PREZENŢA ICONICĂ PRAVILA Pustnicului Neofit PRAVILA Pustnicului Neofit SRAC1A-PUSTIA Duhovnicească Retragerea Duhovnicească PRACTICA neîntreruptă Reguli generale HRANA PINEA Pustnicul din Carpaţi Acatistul ICOANEI MAICII DOMNULUI nezugravită de mână, COMOARA Carpaţilor.
Rememorarea ORIGINILOR Chemarea de taină Intâlnirea cu Pustnicul-Moş Intrarea în Mănăstire Viaţa de Mănăstire Câteva clipe de Pustnicie Marea zi a Călugăriei, Hirotonia şi plecarea la Muntele Athos Pe URME FILOCALICE.
CUPRINS: Iconicul Duhovnicului Inceputul şi Sfârşitul Mistica trecerii în VEŞNICIE Origini Moise URMAŞII lui ZALMOXE Ultimul URMAŞ al lui ZALMOXE, primul MUCENIC Dac Creştin Zeii îşi pierd chipul ICOANA nezugrăvită de mână Naşterea, PRIMA LITURGHIE a Vieţii proprii LAUDA tuturor Sfinţilor MOŞUL.
Noi, cei de astăzi, „ne facem suport" pe Sfinţii Părinţi, altfel cădem în „golul neo-formelor” distructive.
In Religie sunt Reperele Sfinţilor Părinţi.
De aici nevoia de Repere în jurul cărora să fie totul.
Peste tot se vorbeşte de „neo-forme".
Orice dezvoltare teologică este privită, mai întâi cu „suspiciuni". Şi în Religie, astăzi mai mult ca oricând, este „frica de erezie" la orice pas.
Cel mai mare impediment este însă „răspunsul urmaşilor", care dau importanţă unor amănunte nesemnificative.
A „păstra" un fapt în „puritatea"sa este cea mai mare garanţie că îl poţi avea.
Omul încearcă o „prefacere" a lucrurilor; crezând că le dezvoltă, în fond denaturându-le până la distrugere. „Caracterul unei Spiritualităţi" are mare importanţă. Şi noi vom încerca să scoatem în evidenţă specificul unei Tradiţii, Specificul Mistic Carpatin.
Cel mai greu fapt de astăzi este tocmai această „puritate neamestecată” a tradiţiilor.
De aici străduinţa de a menţine puritatea Spiritualităţilor, ca de abia apoi să se Cunoască între ele.
Unii, însă, fac un fel de „amestec" ce le falsifică şi le denaturează. …în zilele noastre, mai mult ca oricând, „Culturile Spirituale" se întâlnesc nu atât să se confrunte, cât să se „cunoască" reciproc