Un roman care explorează lumea puțin cunoscută și plină de mistere a colecționarilor și negustorilor de antichități, având în centrul său un personaj balzacian, Candid Ițescu.
Povestea lui Candid Ițescu, un negustor de antichități care și-a agonisit colecția ca un avar, de-a lungul timpului, fie luând pe nimic obiecte de artă de la cei care fugeau în străinătate în vremea comunismului, fie de la nomenclaturiștii care, după 1989, scăpau de averi ca să aibă din ce trăi, cel puțin în anii 1990.
HONORÉ DE BALZA.
Una oficială, mincinoasă, și alta secretă, unde găsim adevăratele cauze ale evenimentelor.
STELIAN TĂNASE 
Există două istorii.
Lor le dedic această carte.
Am cunoscut sute de oameni, le-am ascultat poveștile, i-am înțeles.
Așa că am vizitat galerii, am fost la licitații, am participat la târguri, am mers în ateliere, dar mai ales am trăit în mediul exclusivist al anticarilor.
Este o ficțiune pe care o purtam de mulți ani în gând, dar care refuza să se nască.
Dar acest roman nu este nici autobiografic, nici documentar. În ultimii ani, m-am mișcat printre obiecte de preț ca un adevărat negustor. În cele din urmă, Negustorul moare și agoniseala îi este risipită la licitații. 
Ca să scriu această poveste, m-am făcut anticar.
Un personaj caricatural, care își dorește să doneze statului colecția la sfârșitul vieții, dar este împiedicat de propriii copii, care ar fi astfel dezmoșteniți – ca atare, plătesc un medic și un avocat să-l declare pe tatăl lor nebun.
Un roman care explorează lumea puțin cunoscută și plină de mistere a colecționarilor și negustorilor de antichități, având în centrul său un personaj balzacian, Candid Ițescu.
Povestea lui Candid Ițescu, un negustor de antichități care și-a agonisit colecția ca un avar, de-a lungul timpului, fie luând pe nimic obiecte de artă de la cei care fugeau în străinătate în vremea comunismului, fie de la nomenclaturiștii care, după 1989, scăpau de averi ca să aibă din ce trăi, cel puțin în anii 1990