Aceasta carte face parte din colectia Educational a editurii Pro Universitaria .
Aceste informatii concretizate in prezentul volum se adreseaza, spre confruntare: studentilor care frecventeaza cursurile de formare initiala, din cadrul Departamentului pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului Didactic; profesorilor practicieni in efortul lor de formare continua, pentru realizarea obiectivelor educatiei; autorilor de programe si manuale curriculare, de didactici a specialitatii, care sa aduca amendamente privind optimizarea procesului instructiv-educativ; profesorilor - mentori care coordoneaza desfasurarea practicii pedagogice; elevilor subiectii educatiei, care sunt beneficiarii primari etc.“ - Mariana Marinescu.
Noile educatii au o fundamentare interdisciplinara, bazandu-se pe contributii ale informaticii, filosofiei, antropologiei, dar mai ales ale Stiintelor educatiei, fiind organizata in jurul celor patru piloni ai cunoasterii: a invata sa stii, care se refera la dobandirea instrumentelor cunoasterii; a invata sa faci (a invata sa faci bine) astfel incat individul intra in relatie cu mediul ambiant; a invata sa traiesti impreuna cu altii (a convietui) se refera la comunicare, cooperare participand la activitatile umane; a invata sa fii, care rezulta din primele trei.
Unele puncte din tematica abordata pot constitui puncte de sprijin in procesul autoeducatiei si al educatiei permanente, spre binele comunitatii in care traim.
Doresc ca materialul prelucrat si selectat sa constituie un indemn in aceasta directie si totodata o baza informationala instructiva si formativa pentru cititorii de diferite varste si profesiuni, care vor avea curiozitatea sa-l rasfoiasca.
Subliniez, de asemenea, imposibilitatea de a cuprinde esenta problematicii Noilor educatii, dar sper si am dorit ca materialul selectat sa constituie motivatia si dispozitia pentru reflectii a educatorilor si educatilor, deopotriva.
Sunt constienta ca nu am valorificat indeajuns toate subiectele propuse in volum, dar sunt convinsa ca am facut un pas in aceasta directie.
Este suficient sa amintesc ca fiecare capitol al volumului poate fi dezvoltat independent, de tipul celui realizat.
In consecinta, cititorii vor gasi in volumul de fata o selectie de astfel de informatii incadrate in cateva directii mari din domeniul Stiinte ale educatiei.
De fapt, selectarea materialului din literatura consultata, a constituit operatie destul de dificila.
Dorinta mea de a aduna intr-un numar de pagini aceste materiale si preocupari, de a le pune la dispozitia cititorilor/cursantilor s-a amplificat odata cu acumularea si selectarea datelor. „Doresc ca in aceasta lucrare de sinteza Noile educatii in societatea cunoasterii sa se reflecte esenta unor preocupari a dascalilor, a unor cautari, observatii atente mai mult sau mai putin indelungate, rezultate ale unor studii efectuate (in randul elevilor/studentilor, cadrelor didactice, parintilor etc.), straduindu-ma sa dovedesc cu argumente, de fiecare data, ca Noile educatii sunt un domeniu extrem de complex al cunoasterii umane.
Aceasta carte face parte din colectia Educational a editurii Pro Universitaria