De la prima aparitie, acum peste un deceniu, Nudge a intrat in vocabularul oamenilor de afaceri, al decidentilor politici, al cetatenilor implicati si al consumatorilor din toata lumea. — Adam Grant, autorul bestsellerurilor A da si a lua, Originalii si Regandeste si gazda podcastului TED WorkLife.
Este etalonul pentru utilizarea stiintelor comportamentului in luarea deciziilor si elaborarea politicilor publice, iar noua editie este inca si mai buna decat cea originala.
O editie care vine cu un tezaur de idei noi, atat pentru fanii invederati ai cartii, cat si pentru nou-venitii in domeniu, despre o mare varietate de probleme cu care ne confruntam zilnic – COVID-19, sanatate, finante personale, economii pentru pensie, datoria pe cardurile de credit, credite ipotecare, servicii medicale, donarea de organe, schimbarile climatice si „namol” (birocratie si alte lucruri antipatice de care nu avem nevoie si care ne impiedica sa obtinem ce ne dorim) –, in acelasi timp in care onoreaza una dintre regulile de baza: sa fie distractiv!Nudge ar trebui sa fie lectura obligatorie pentru oricine aspira sa conduca o tara sau o companie, sa creasca un copil sau sa faca o alegere.
Ca un angajament solemn de a nu mai intreprinde niciodata aceasta sarcina monumentala, ei numesc editia de fata „finala“.
Ne-a invatat cum sa folosim inteligent „arhitectura alegerii” – un concept inventat de autorii cartii – ca sa luam decizii mai bune pentru noi insine, pentru familiile noastre si pentru societate.
Acum autorii au rescris cartea de la un capat la celalalt, folosindu-se atat de experientele lor din ultimii zece ani, in interiorul si in afara structurilor guvernamentale, cat si de explozia de noi studii in numeroase discipline academice.
Cartea a stimulat aparitia a peste 400 de „unitati Nudge” in structurile de guvernare din lume si a nenumarate grupuri de economisti comportamentali in toate sectoarele economiei.
De la prima aparitie, acum peste un deceniu, Nudge a intrat in vocabularul oamenilor de afaceri, al decidentilor politici, al cetatenilor implicati si al consumatorilor din toata lumea