Ce rol are studiul limbii si literaturii materne azi? Care sunt noile contururi ale disciplinei? Cum pot profesorii sa-si adapteze demersurile astfel incat sa le dezvolte elevilor, prin orele de limba si literatura romana, competentele, valorile si atitudinile care ii pot ajuta sa reuseasca in viata, in contextul lumii actuale?Volumul de fata propune raspunsuri la aceste intrebari, avand in vedere:cercetari, teorii si practici didactice actuale; o viziune integrata si coerenta asupra studiului limbii si literaturii romane la nivelul invatamantului secundar (gimnaziu si liceu); rolurile noi ale profesorului in proiectarea demersurilor didactice, in organizarea invatarii si in evaluarea achizitiilor elevilor; adaptarea activitatilor didactice la profilul si nevoile elevului de azi.
Ce rol are studiul limbii si literaturii materne azi? Care sunt noile contururi ale disciplinei? Cum pot profesorii sa-si adapteze demerusrile astfel incat sa le dezvolte elevilor, prin orele de limb si literatura romana, competentele, valorile si atitudinile care ii pot ajuta sa reuseasca in viata, in contextul lumii actuale?Volumul de fata propune raspunsuri la aceste intrebari, avand in vedere:- cercetari, teorii si practici didactice actuale;- o viziune integrata si coerenta asupra studiului limbii si literaturii romane la nivelul invatamantului secundar (gimnaziu si liceu);- rolurile noi ale profesorului in proiectarea demersurilor didactice, in organizarea invatarii si in evaluarea achizitiilor elkevilor;- adaptarea activitatilor didactice la profilu si nevoile elevului de azi..
Ce rol are studiul limbii si literaturii materne azi? Care sunt noile contururi ale disciplinei? Cum pot profesorii sa-si adapteze demersurile astfel incat sa le dezvolte elevilor, prin orele de limba si literatura romana, competentele, valorile si atitudinile care ii pot ajuta sa reuseasca in viata, in contextul lumii actuale?Volumul de fata propune raspunsuri la aceste intrebari, avand in vedere:cercetari, teorii si practici didactice actuale; o viziune integrata si coerenta asupra studiului limbii si literaturii romane la nivelul invatamantului secundar (gimnaziu si liceu); rolurile noi ale profesorului in proiectarea demersurilor didactice, in organizarea invatarii si in evaluarea achizitiilor elevilor; adaptarea activitatilor didactice la profilul si nevoile elevului de azi.
Ce rol are studiul limbii si literaturii materne azi? Care sunt noile contururi ale disciplinei? Cum pot profesorii sa-si adapteze demerusrile astfel incat sa le dezvolte elevilor, prin orele de limb si literatura romana, competentele, valorile si atitudinile care ii pot ajuta sa reuseasca in viata, in contextul lumii actuale?Volumul de fata propune raspunsuri la aceste intrebari, avand in vedere:- cercetari, teorii si practici didactice actuale;- o viziune integrata si coerenta asupra studiului limbii si literaturii romane la nivelul invatamantului secundar (gimnaziu si liceu);- rolurile noi ale profesorului in proiectarea demersurilor didactice, in organizarea invatarii si in evaluarea achizitiilor elkevilor;- adaptarea activitatilor didactice la profilu si nevoile elevului de azi.