O istorie a imaginilor.
Cu 310 ilustratii.
Patrunzatoare si incitanta, O istorie a imaginilor este o contributie importanta la intelegerea felului in care reprezentam realitatea.
Dezvoltand ideile anuntate anterior de David Hockney intr-o carte a sa, considerata astazi un manifest, Stiinta secreta, ei afirma ca filmul, fotografia, pictura si desenul sunt profund interconectate.
Juxtapunand o mare varietate de imagini – o fotograma dintr-un desen animat Disney cu o stampa de Hiroshige, o scena dintr-un film de Eisenstein cu o pictura de Velazquez -, autorii transgreseaza granitele dintre cultura inalta si divertismentul popular si fac conexiuni neasteptate peste timp si intre diverse medii.
Fiind bine documentat si avand in spate o viata intreaga ca pictor, desenator si creator de imagini prin intermediul aparatului de fotografiat, Hockney, in colaborare cu criticul de arta Martin Gayford, exploreaza modurile si motivele pentru care imaginile au fost plasmuite de-a lungul mileniilor.
Iata ce realizeaza, de fapt, cartea de fata.
Pentru ca noi sa intelegem cum vedem lumea din jur – si, prin urmare, pe noi insine – avem nevoie de o istorie a imaginilor.
De fapt, afirma Hockney, fie ca sunt facute cu o pensula, un aparat de fotografiat sau un program digital si indiferent daca pe peretii pesterii sau pe ecrane de computer, inainte de orice ele sunt imagini.
Alternativ, acestea pot fi clasificate dupa data sau stil: medieval, renascentist sau baroc.
Doar ca toti creatorii de imagini se confrunta cu o problema comuna: cum sa comprime oameni, lucruri si locuri tridimensionale pe o suprafata plana? Ceea ce rezulta sunt tablouri, fotografii sau filme.
Cine stie ce va urma? Dar un lucru e sigur, provocarea ramane aceeasi: cum reprezinti lumea tridimensionala pe o suprafata bidimensionala? &ndash
David Hockney O imagine, spune David Hockney, este singura modalitate prin care putem descrie ceea ce vedem.
De la pictura rupestră la ecranul de computer Istoria imaginilor incepe in pesteri si se sfarseste, in prezent, cu ecranul computerului.
O istorie a imaginilor