...al doilea roman, O moarte care nu dovedeste nimic, este mai complex, mai bine construit si, in chip evident, mai aproape de teoriile lui Holban despre romanul modern.
Eugen SIMION.
Chiar si temeinicia si criteriile analizei...
nimic nu-i sigur, totul este de analizat.
Nu ajunge, bineinteles, la nicio concluzie.
Cand femeia dispare Sandu intra in panica si analizeaza cauzalitatile acestui gest.
Nu-i, totusi, capabil de a-si duce viata singur, are despre femeie idei schimbatoare, pe Irina o cauta cu asiduitate, apoi o paraseste.
Este egoist, recunoaste el insusi, pretuieste mai mult singuratatea si independenta decat iubirea.
Eroul o observa timp de cinci ani de zile si, aflat acum la Paris, incearca sa inteleaga natura sentimentului sau pentru aceasta tanara femeie pe care nici nu poate s-o paraseasca, nici nu poate sa ramana langa ea.
Sandu, tanar cu spirit cazuistic dezvoltat, reconstituie in memorie legatura sa cu Irina, o colega de universitate nici frumoasa, nici urata, docila, prea docila intr-o iubire pentru ea nesigura.
Este o confesiune in jurul unei iubiri incerte si a unei gelozii irepresibile. ...al doilea roman, O moarte care nu dovedeste nimic, este mai complex, mai bine construit si, in chip evident, mai aproape de teoriile lui Holban despre romanul modern