,,Multi au fost surprinsi cand au aflat ca Rene Guenon a fost musulman.
Ar fi mai potrivit sa se puna mai degraba in lumina legatura indisolubila ce uneste invatatura servitorului Adevarului unic si universal care a fost Rene Guenon cu doctrina lui Ibn Arabi, din ca re provine in mod esential si la care, in ultima instanta, aceasta conduce. Prezenta publicare este binevenita si prielnica, caci ea face accesibila in limba sa materna opera decisiva a acelu ia care a fost, fara indoiala, unul dintre cei mai mari maestri contemporani ai esoterismului islamic.\'\' - Abd ar-Razzaq Yahya (Charles-Andre Gilis).
Fundamentele directiei sale spirituale se afla in opera maestrului suprem al esoterismului islamic, Shaykh al-Akbar Muhy-d-din Ibn Arabi, a carei cunoaste re intima si directa o avea. Shaykh Mustafa este recunoscut ca fondator al studiilor akbariene in Occident, dar nu aceasta calitate explica alegerea textelor prezente aici.
C a maestru spiritual, Michel Valsan este cunoscut in Islam ca Shaykh Mus tafa Abd al-Aziz .
Transmisa lui Mihail Valsan de catre Rene Guenon pe parcursul schimbului epistolar intermitent dintre 1940 si 1945, ea constituie in realitate o investitura si ne arata in mod clar directia pe care trebuie sa o urmeze aceasta actiune de redresare.
Din acest punct de vedere, figura Triunghiului Androginului, prezentata si comentata in partea a VII si a VIII a prezentei carti, retine atentia in mod special si pe buna dreptate.
Cu toate ca a publicat destul de putin, acest maestru poate fi considerat pe buna dreptate ca fiind continuatorul ales si calificat al operei guenoniene.
Astfel ca noi credem util sa facem cateva precizari si puneri la punct.\'\' - Michael Valsan ,,In fata devierilor si profanarilor lumii moderne, a aparut in Occident, acum aproape un secol, o actiune de redresare la indemnul si initiativa lui Rene Guenon. Ea a avut ecou in Romania si a starnit un interes pro fund care s-a manifestat foarte curand, mai ales prin cola borarea lui Vasile Lovinescu la revista Etudes Traditionnelles al carei inspirator era Rene Guenon; aici a publicat din scrierile sale sub numele de Geticus. Totusi, rolul acestui precursor, desi remarcabil, nu poate fi comparat cu acela al altui roman, Mihail Valsan, care a condus revista din 1961 pana la moartea sa survenita in 1974.
Ex ista, de asemenea, o problema in privinta ortodoxiei islamice a operei lui Rene Guenon si o alta referitoare la raportul dintre pozitia sa traditionala personala cu functiunea doctrinara generala...
Altii au mers pana la a considera ca invatatura sa metafizica si intelectuala nu ar putea fi considerata compatibila cu doctrina islamica.
Astfel ca unii s-au intrebat daca ar putea exista un acord intre perspectiva sa doctrinara si pozitia sa traditionala personala.
In cartile sale nimic nu indica un atare ratasament traditional, precum si locul pe care islamul il ocupa in opera sa, in comparatie cu cel al hinduismului si al taoismului, un loc destul de restrans, in pofida frecventelor referiri la metafizica si esoterismul islamic. ,,Multi au fost surprinsi cand au aflat ca Rene Guenon a fost musulman