P. S. B. Volumul 18. Omilii la Evanghelia dupa Ioan, volumul 2 - Sfantul Ioan Gura de Aur

P. S. B. Volumul 18. Omilii la Evanghelia dupa Ioan, volumul 2 - Sfantul Ioan Gura de Aur

Detalii P. S. B. Volumul 18.

grupdzc.ro
Vânzător
grupdzc.ro
Pret
57.46 Lei
Categorie (vânzător)
Religie
Marca
Basilica

Produs actualizat în urmă cu 2 zile
Descriere YEO:

P. S. B. Volumul 18. - Disponibil la grupdzc.ro

Pe YEO găsești P. S. B. Volumul 18. de la Basilica, în categoria Religie.

Indiferent de nevoile tale, P. S. B. Volumul 18. Omilii la Evanghelia dupa Ioan, volumul 2 - Sfantul Ioan Gura de Aur din categoria Religie îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.

Preț: 57.46 Lei

Caracteristicile produsului P. S. B. Volumul 18.

  • Brand: Basilica
  • Categoria: Religie
  • Magazin: grupdzc.ro
  • Ultima actualizare: 23-02-2025 01:35:45

Comandă P. S. B. Volumul 18. Online, Simplu și Rapid

Prin intermediul platformei YEO, poți comanda P. S. B. Volumul 18. de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.


Descriere magazin:
Traducere din limba greaca veche de Maria-Iuliana Rizeanu si Mihai GrigorasNote de Mihai Grigoras Prezentul volum cuprinzand omiliile 42-88 la Evanghelia dupa Ioan ale Sfantului Ioan Gura de Aur reprezinta continuarea unui prim volum PSB 15 care contine omiliile hrisostomice 1-41 la aceeasi Evanghelie. Toate aceste predici sunt plasate de specialisti in anul 390 391 datand din etapa cea mai prolifica a carierei omiletice a Sfantului Ioan care pe atunci era inca preot in Antiohia imputernicit de episcopul cetatii Flavian sa instruiasca poporul in locul lui. Omiliile din volumul de fata reiau exegeza de la capitolul al 6-lea al Evangheliei dupa Ioan pana la final. Pe masura ce comentariul se apropie de ultimele capitole evanghelice predicile devin din ce in ce mai lipsite de digresiuni exegetice dogmatice istorice morale s. a. autorul limitandu-se aproape exclusiv la comentarea succinta verset cu verset a textului biblic. Se remarca astfel un dezechilibru de ansamblu rezultat din faptul ca cele patru capitole finale ale Evangheliei Ioan 18-21 sunt tratate in doar sase omilii 83-88 in timp ce primul capitol evanghelic este explicat in douazeci de omilii 1-20 aceasta disproportie ar fi putut fi cauzata de apropierea unei limite cronologic-liturgice care sa fi determinat urgentarea finalizarii comentariului. In Omiliile 42-88 autorul pastreaza acelasi model omiletic prezentat in primele cuvantari a debutul prin citat evanghelic b introducerea scurta continand reflectii subtile pe teme mai ales morale c comentarea textului evanghelic pe segmente scurte presarata uneori cu agatii si reveniri alteori cu procedee si figuri retorice de mare impact d exhortatia morala e finalul doxologic stereotip. Metoda exegetica este cu precadere cea antiohiana. Sfantul Ioan se concentreaza pe intelesul literal al textului fiind interesat in general de aspectele lui istorice. In corelatiile dintre Noul si Vechiul Testament interpretarea tipologica este folosita cu predilectie 43 2 46 3 55 2 66 1 75 1 85 1 dar autorul nu ezita sa utilizeze si interpretarea alegorica atunci cand ii serveste in lamurirea unor dogme importante Cuvintele Tesuta de sus nu sunt puse fara motiv ci unii spun ca prin acestea se indica o alegorie anume ca Cel rastignit nu era om simplu ci avea si dumnezeirea de sus 85 1 . Dintre toate omiliile hrisostomice dedicate comentariului biblic Omiliile la Evanghelia dupa Ioan au tonul cel mai polemic. Autorul poarta dispute pe teme doctrinare cu gnosticii de diferite ramuri 42 2 66 3 85 2 cu pnevmatomahii 78 1-3 cu sabelienii 74 1 75 1 82 2 dar in mod special cu adversarii dumnezeirii lui Hristos arienii si in mod particular eunomienii 63 3 64 1 82 2 fapt pentru care specialistii tind sa plaseze Omiliile la Evanghelia dupa Ioan si Discursurile impotriva anomeilor in aceeasi perioada. O parte considerabila din fiecare omilie este rezervata indemnurilor morale. Pentru Sfantul Ioan la nimic nu foloseste o credinta dreapta daca viata este stricata 63 4 . De aceea autorul indeamna adesea Sa-L slavim pe Dumnezeu nu doar prin credinta ci si prin viata altminteri nu mai e slavire ci hula. Caci Dumnezeu nu e hulit atat de mult daca un elin e intinat ci daca un crestin e stricat 67 3 . Intre viciile cele mai incriminate de predicatorul antiohian sunt hotia si lacomia carora le propune ca remediu milostenia cu o observatie pretioasa Nu ma refer la milostenia cea din nedreptate fiindca aceasta nici nu este milostenie ci cruzime si neomenie. Caci la ce foloseste sa-l dezbraci pe unul si sa-l imbraci pe altul 73 3 . In multe omilii 61-63 69 86 Sfantul Ioan acorda o atentie deosebita femeilor care prin afectiunea si compasiunea lor innascute 86 1 au cea mai mare putere de influenta asupra sotilor lor Nimic intr-adevar nimic nu-i mai puternic decat o femeie evlavioasa si inteleapta in a-l pune in randuiala pe barbat si a-i modela sufletul in cele cate ar voi. Pentru ca nici pe prieteni nici pe profesori nici pe conducatori nu ii va ingadui precum pe sotia lui sa-l indemne si sa-l sfatuiasca 61 3 . Intrucat rolul lor in ameliorarea societatii este

P. S. B. Volumul 18. Omilii la Evanghelia dupa Ioan, volumul 2 - Sfantul Ioan Gura de Aur - 0 | YEO

Produse asemănătoare

Produse marca Basilica