Pacatul nu este intai de toate un concept teoretic sau parte a unui discurs religios teologic de care poate sa fie total si justificat dezinteresat, ci este o stare reala care ii afecteaza viata in adancul ei.
Daca, insa, omul este mai mult decat mancare, bautura, distractie si somn, ceea ce suntem obligati sa acceptam tot sub presiunea evidentelor, daca omul este de exemplu o fiinta chemata sa iubeasca si implinirea lui vine din a iubi si a fi iubit, atunci va trebui sa accepte ca sunt situatii, stari, lucruri, fapte, care il mentin pe aceasta traiectorie sau altele care-l abat de la aceasta traiectorie..
Daca omul este chemat sa traiasca pentru a manca, a bea, a se distra, a dormi si nimic mai mult, atunci asezarea si ramanerea pe drumul implinirii echivaleaza cu a manca, a bea, a te distra si a dormi.
Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l inteleaga oricine este ca, pacatul, inainte de orice, este un esec existential, o abatere mai mica sau mai mare de la modul corect sau sanatos de a trai.
Din multiple motive, Pacatul este perceput ca o consecinta a nerespectarii unor conventii, legi, porunci, canoane.
Pacatul nu este intai de toate un concept teoretic sau parte a unui discurs religios teologic de care poate sa fie total si justificat dezinteresat, ci este o stare reala care ii afecteaza viata in adancul ei