Descriere YEO:
Pe YEO găsești Pachet femei 3 - Anton de la Garabet Ibraileanu, în categoria Beletristica.
Indiferent de nevoile tale, Pachet femei 3 - Anton Holban, Garabet Ibraileanu, Ioan Slavici din categoria Beletristica îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 37.42 Lei
Caracteristicile produsului Pachet femei 3 - Anton
- Brand: Garabet Ibraileanu
- Categoria: Beletristica
- Magazin: libris.ro
- Ultima actualizare: 21-12-2024 01:38:29
Comandă Pachet femei 3 - Anton Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Pachet femei 3 - Anton de la libris.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Pachetul contine 3 carti: • Jocurile Daniei -
Anton Holban (256 pagini) Iat-o pe Dania, o fiinta volatila, tulburatoare, ceva intre materie moale si himera, imprevizibila si contradictorie, traind intr-un prezent continuu. Si iata-l pe Sandu, barbatul ratacit in infinitele lui ipoteze, proiectand noi tentative de a o determina la o minima consecventa, de a o prinde intr-o oarecare legatura, de a-si imbogati realitatea cu prezenta ei. Ceea ce ii desparte este intuitia femeii ca a iubi un om nu inseamna a-i ceda locul central in propria viata.
Anton Holban creeaza, in "Jocurile Daniei", o apoteoza a spiritului feminin, aureolat de libertatea lui vitala. -Oxana Gherman Jocurile Daniei este un roman care pune pe tapet dinamicile unei societati mondene intr-o formula rara, la data respectiva, in spatiul romanesc. Jocurile Daniei este, inainte de toate, unul dintre cele mai moderniste romane ale epocii, unul dintre varfurile unui subgen care, abia dupa 1930, se manifesta cu toata forta in spatiul romanesc - romanul de dragoste.Eroina acestui roman este un construct, un obiect a carui voce se face auzita doar pentru a-si confi rma propriile limitari arhitecturale. Dania este cea mai autentica golden girl a literaturii romane, iar tragedia ei este aceea de a aparea cu cateva decenii mai tarziu, cand neadecvarea ei la contextul istoric si literar poate duce la interpretari reductioniste.Dania este primul personaj feminin pe care naratorul nu-l mai educa, prima femeie care rastoarna raporturile dintre naratorul-barbat si eroina si are avantajul unei pozitii superioare. - Daiana Gardan • Adela -
Garabet Ibraileanu (176 pagini) Scris sub forma de jurnal si publicat in 1933, Adela e considerat unul dintre cele mai bune romane de analiza psihologica ale literaturii noastre. A fost conceput in perioada in care inca se mai simteau la noi reverberatii ale romanului modernist din Occident. Adela e una dintre multele carti in care personajul principal feminin exista aproape doar ca proiectie a imaginatiei, sau ca anexa a celui masculin. Acesta nu e un roman de dragoste, pentru ca nu propune o imagine reala a iubirii, fie ea si neimplinita, si pentru ca lipseste total intelegerea partii feminine, pe care doar o ghicim. E important, macar pentru noile generatii de cititori, ca romane precum cel de fata sa fie citite intr-o cheie care sa-i ajute sa descifreze anumite stereotipuri privitoare la feminitate care s-au perpetuat si care, in prima jumatate a sec. al XX-lea, reprezentau norma! • Mara -
Ioan Slavici (368 pagini) Mara lui
Ioan Slavici, roman plasat intr-un mic burg ardelenesc si care are doua protagoniste puternice, reprezinta un punct de cotitura in istoria romanului romanesc modern, un varf al literaturii din secolul al XIX-lea si un pas intermediar esential in traseul canonului literar autohton interbelic. Este o capodopera a genului romanesc in literatura noastra. Desi nu prezinta o societate progresista in adevaratul sens al cuvantului,
Slavici pune pe tapet un spatiu de granita, un loc comun, o societate in care participantii se tolereaza, mai ales in virtutea unor scopuri cat se poate de cinice si mai ales cand totul se termina cu bine. Eroina disloca rolurile de gen active in epoca, fiind un personaj emancipat fata de modelele existente. Mara exploateaza logica societatii in care traieste in folosul ei, dar nu se revolta, nu comite acte de rebeliune - "activismul" ei este unul mascat, limitat, un agent care lucreaza din interior. Exhibarea (chiar daca nu depasirea) rolurilor de gen active si a formelor partiale de transgresiune sunt un castig important pentru finalul secolului al XIX-lea romanesc.