George Banu propune o asociere originala intre studiul teoretic al teatrului si experienta biografica, intre intrebarile esentiale suscitate de arta scenei si expresiile sale concrete, occidentale sau orientale, indeosebi japoneze.
George Banu a fost, este un mare calator." Mircea Morariu.
Eugenio Barba "Etern divizat, macinat intre ceea ce Geroge Banu insusi a numit iubire si neiubire de teatru, o neiubire niciodata nici categorica, nici definitiva, de aici si evadarile sale in pictura, evadari care, nu stiu cum se face, dar s-au intors la teatru, caruia i-a analizat si grandorile, si miniaturile.
Viata rasplateste fapta".
E incercarea noastra de a ne potoli foamea.
Am staruit pana la batranete cultivand flori si fructe in gradina noastra - carti si spectacole.
Am reusit sa ne cucerim propria diferenta, fara sa cedam in fata iluziilor si deziluziilor micii insule care e teatrul.
Ma intreb care sa fie motivul legaturii mele cu George. "Ma leaga de George Banu strangerea de mana fraterna care-mi da curajul sa ma tin agatat de mica insula a teatrului.
O galerie de "mitologii" ale scenei moderne, de "miniaturi" completeaza aceasta panorama a teatrului de ieri si de azi.
Autorul adauga insa reflectia originala despre capodoperea cehoviana, Livada de visini, ca parabola a valorilor ce dispar si a perspectivelor ce apar.
De la iubirea de teatru la neiubire, de la efemerul clipei la persistenta memoriei - aceste Pagini sesizeaza ineditul unor interogatii constante ce anima arta teatrului.
George Banu propune o asociere originala intre studiul teoretic al teatrului si experienta biografica, intre intrebarile esentiale suscitate de arta scenei si expresiile sale concrete, occidentale sau orientale, indeosebi japoneze