La intersectia dintre generatii si perspective dintre anii 90 si prezentul actual dintre primejdie si adapost blocuri si ulite frici si indrazneli sali de clasa si terase singuratate si comunitate masculinitate si feminitate Prinselea si agenda incarcata a unei zile blandete si cruzime virtual si real lumea asezata intre coperte de Mihaela Buruiana se traieste pur si simplu.
Ioana Baldea Constantinescu.
Ritmul rapid mixajul de replica acida cu momente de melancolie niciodata edulcorata lexicul care creste in ritm cu personajele discursul care se schimba in functie de seismicitatea afectiva sunt numai cateva dintre atuurile unei scrieri care porneste din naivitatea faramitata de trauma trece prin garsoniere apartamente birouri rate lancezeli pe plaja bucatarii tapetate cu taceri ritualurile unor generatii care comunica fracturat haotic si totusi intens si acel ceva niciodata numit dar atat de prezent care misca lumea si transforma viata in literatura.
In sfarsit e impresionant modul in care autoarea orchestreaza calatorii intre rutina si dezastru intre familiaritate si deziluzie intre varste.
Mihaela Buruiana nu e autoarea unei perspective mozaicate asupra unei generatii care se misca intre copilaria traita pe ulita sau in fata blocului si tineretea consumata de call-uri meeting-uri si drumuri la market ci o colectionara de experiente iniduale remarcabil de vii de intense de usor de digerat de catre cititorul care se va recunoaste fara indoiala in replici jumatati de gest de gand de moduri de a metaboliza lumea.
In cartea aceasta autenticitatea e firul rosu care uneste birouri corporatiste si garsoniere din Berceni tatonari religioase si relatii efemere viraje continue intre perspective Lenus Cami Catalina Andra Alex Anuta Stefana Liliana Onuta sunt personaje credibile din ale caror intersectii iese la iveala un conglomerat de lumi interioare perfect calibrat in pagina infuzat cu tot ce tine de arsenalul vietii mai mult sau mai putin instagramabile.
Reveriile si bajbaielile adolescentei post-comuniste dilemele generatiei cu Facebook WhatsApp si vizite intermitente pe site-urile de dating miscarea continua intre ruralul copilariei si o urbanitate din ce in ce mai contagioasa sunt marcate de acel ingredient atat de fragil si de important in proza contemporana autenticitatea.
Dincolo de apetitul narativ de minutia observatiei de ochiul care creeaza din detalii tablouri de familie sali de clasa geografii rurale anii 90 revizitati de la inertiile lor sociale pana la tropii copilariei si adolescentei consumate atunci afise cu Beverly Hills 90210 tricouri cu Metallica pizza sau McDonald s Mihaela Buruiana e o extraordinara creatoare de personaj.
Eli Badica coordonatoarea colectiei n autor Pentru cei care i-au urmarit agilitatea filologica mereu in miscare eleganta si versatila lingvistic cartea Mihaelei Buruiana nu va fi o surpriza.
Un debut care prin constructie forta si stil anunta o voce proaspata si memorabila in literatura romana contemporana.
O miscare de revolutie nu a pamantului ci a povestilor si a oamenilor care se plimba de colo-colo prin propriile vieti si prin vietile altora.
O carte a granitelor daca vreti numai ca nu doar cele geografice ci mai ales cele emotionale si mentale.
Pe cine iubesti mai mult asadar e o carte a alegerilor a ezitarilor a insinuarilor a luptelor mocnite a interioritatilor a fisurilor si a nuantelor a adevarurilor care mustesc dincolo de spatiile albe.
Un volum de proza scurta sub semnul unei intrebari care planeaza deasupra fiecarui personaj intr-o forma chiar si directa sau alta intrebare care pe cat de uzuala ori puerila poate parea pe atat de spinoasa e.
La intersectia dintre generatii si perspective dintre anii 90 si prezentul actual dintre primejdie si adapost blocuri si ulite frici si indrazneli sali de clasa si terase singuratate si comunitate masculinitate si feminitate Prinselea si agenda incarcata a unei zile blandete si cruzime virtual si real lumea asezata intre coperte de Mihaela Buruiana se traieste pur si simplu