Este scoala actuala in criza, iar daca da, ce schimbari structurale si functionale se impun pentru depasirea acesteia? Pornind de la aceste intrebari, Emil Paun face o trecere in revista a provocarilor cu care se confrunta scoala: globalizarea, echitatea, calitatea si egalitatea, largirea si diversificarea cimpului educational, noile tehnologii de comunicare etc.
Prin ampla problematica teoretica si practica tratata, volumul se adreseaza profesorilor din mediul preuniversitar si universitar, cercetatorilor in domeniul pedagogiei si stiintelor educatiei, studentilor in formare pentru cariera didactica, masteranzilor si doctoranzilor in stiintele educatiei, precum si decidentilor din sistemul de invatamint. .
Pe linga multiplele aspecte ce tin de profesia didactica – statutul profesorului, nevoia de profesionalizare si modurile in care poate fi realizata, categoriile de competente specifice –, sint analizate transformarile curriculumului scolar si chestiuni esentiale privind evaluarea – obsesia rezultatelor si consecintele ei negative, dar si rolul greselilor in dezvoltarea cognitiva a elevilor.
Este scoala actuala in criza, iar daca da, ce schimbari structurale si functionale se impun pentru depasirea acesteia? Pornind de la aceste intrebari, Emil Paun face o trecere in revista a provocarilor cu care se confrunta scoala: globalizarea, echitatea, calitatea si egalitatea, largirea si diversificarea cimpului educational, noile tehnologii de comunicare etc