Cum mai poate răspunde teologia ortodoxă la provocările formulate astăzi, în epoca sfârșitului metafizicii? Ce înseamnă postmodernismul, onto-teologia și gândirea slabă? Care sunt soluțiile pe care Tradiția Bisericii le mai are la îndemână pentru a mărturisi adevărul kerigmei apostolice într-o lume culturală care își face pierdute rădăcinile sale spirituale creștine? Cum pot fi întâmpinate subiectivismul hermeneutic și relativismul modern aplicate religios? Ce șanse mai are credință în fața culturii de astăzi și de ce secularizarea nu reprezintă împlinirea creștinismului? Volumul de față înceracă să răspundă la toate aceste întrebări prin apelul la teologia apofatică și să arate că, în definitiv, teza depășirii metafizicii, susținută de gândirea slabă - teză printre ale cărei consecințe teologice se întâlnesc renunțarea la morală, dogmatică, Biserică și Tradiție - poate fi la rândul ei depășită..
Cum mai poate răspunde teologia ortodoxă la provocările formulate astăzi, în epoca sfârșitului metafizicii? Ce înseamnă postmodernismul, onto-teologia și gândirea slabă? Care sunt soluțiile pe care Tradiția Bisericii le mai are la îndemână pentru a mărturisi adevărul kerigmei apostolice într-o lume culturală care își face pierdute rădăcinile sale spirituale creștine? Cum pot fi întâmpinate subiectivismul hermeneutic și relativismul modern aplicate religios? Ce șanse mai are credință în fața culturii de astăzi și de ce secularizarea nu reprezintă împlinirea creștinismului? Volumul de față înceracă să răspundă la toate aceste întrebări prin apelul la teologia apofatică și să arate că, în definitiv, teza depășirii metafizicii, susținută de gândirea slabă - teză printre ale cărei consecințe teologice se întâlnesc renunțarea la morală, dogmatică, Biserică și Tradiție - poate fi la rândul ei depășită.