Descriere YEO:
Pe YEO găsești Practica cercetarii in stiintele educatiei. de la Marin Manolescu, în categoria Stiinta Si Tehnica.
Indiferent de nevoile tale, Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune - Marin Manolescu din categoria Stiinta Si Tehnica îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 64.6 Lei
Caracteristicile produsului Practica cercetarii in stiintele educatiei.
- Brand: Marin Manolescu
- Categoria: Stiinta Si Tehnica
- Magazin: libris.ro
- Ultima actualizare: 21-11-2024 01:37:06
Comandă Practica cercetarii in stiintele educatiei. Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Practica cercetarii in stiintele educatiei. de la libris.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Volumul
Practica cercetarii in
stiintele educatiei.
Probleme critice,
diagnoza,
actiune intentioneaza sa prezinte teoreticienilor si practicienilor, factorilor de decizie, contributii semnificative ale unor specialisti la diagnosticarea, explicarea, prognosticarea si solutionarea unor probleme sensibile, poate chiar
critice din invatamant. Autorii sunt o parte din doctorii in
stiintele educatiei care au obtinut doctoratul la Universitatea din Bucuresti in cadrul Scolii doctorale a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, domeniul Stiinte ale Educatiei, sub coordonarea profesorului universitar doctor
Marin Manolescu. In prezent ocupa functii didactice importante in universitati, scoli, gradinite sau functii manageriale in diverse structure institutionale la nivelul Ministerului Educatiei, al inspectoratelor scolare sau al institutiilor scolare de la nivel preuniversitar. Volumul isi propune sa valorifice cercetarile realizate de autori in demersul de elaborare a tezelor de doctorat si de obtinere a titlului de „doctor in stiinte ale
educatiei”. Tematica este centrata indeosebi pe investigarea problemelor vulnerabile sau chiar
critice izvorate din practica educationala precum: • asigurarea si evaluarea calitatii in educatie la nivel preuniversitar; •identificarea coerentelor, a incoerentelor din curriculumul scolar la nivel prescolar, primar, gimnazial si liceal si a solutiilor ameliorative; •optimizarea procesului didactic, prin promovarea unor strategii instructiveducative de asigurare a succesului scolar; •modernizarea evaluarii atat la nivel institutional cat si la nivel de proces (in invatamantul prescolar, primar, gimnazial si liceal); • conceperea si realizarea unor documente curriculare (programe, manuale si auxiliare) moderne, interesante, atractive si in concordanta cu asteptarile elevilor si ale celorlalti beneficiari: profesori, parinti etc. Lucrarea noastra se doreste a fi un ghid de bune practici in domeniul
cercetarii problematicii complexe si extrem de dinamice a vietii si activitatii in educatia tinerelor generatii. Scoala romaneasca, societatea romaneasca s-au schimbat foarte mult. Incearca sa tina pasul cu evolutiile educationale din Europa si din lume, respectand in acelasi timp traditiile valoroase ale invatamantului romanesc. Acestea nu pot fi ignorate. Ele trebuie cunoscute, intelese, explicate, cercetate, interpretate, acceptate si trebuie procedat in consecinta, in cunostinta de cauza.Fiecare studiu asigura o fundamentare teoretica a problemei investigate si prezinta in continuare designul
cercetarii precum si rezultatele, interpretarile, concluziile desprinse, impactul scontat, respectand cerintele impuse de teoria si metodologia cercetarii in
stiintele educatiei. Studiile integrate in acest volum imbina urmatoarele trei perspective: 1. fundamentarea teoretica: delimitarile conceptuale, prezentarea evolutiilor in domeniul studiat, prezentarea perspectivelor de cercetare in publicatiile internationale; 2. dimensiunea investigativa, realizata pe esantioane reprezentative, ceea ce ne permite sa vorbim despre reprezentativitate, despre o premisa pentru generalizabilitatea rezultatelor obtinute si, de asemenea, despre faptul ca reprezinta o oportunitate pentru luarea in seama a acestora in alte proiecte de cercetare sociopedagogica in domeniu. Esantionul fiecarui studiu din acest volum reproduce in mod fidel caracteristicile categoriilor socio-profesionale din care a fost selectat, atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ. Componentele observabile si masurabile au fost conceptualizate din perspective diferite si convergente, pe diverse criterii: de cunoastere, potential, impact, pentru a valida posibilitatea de multiplicare a demersului investigativ, oportunitatea identificarii unor noi directii si teme de cercetare tangente cu problematica fiecarui studiu din acest volum. Pentru prelucrarea si analiza datelor culese in procesul investigative au fost utilizate metode statistice si de prelucrare consacrate in cercetarea pedagogica (Microsoft Excel