Pentru Maria Montessori, libertatea nu înseamnă „putința de a face orice, ci libertatea de a-ți satisface nevoile vitale fără să depinzi de ajutorul nimănui”.
Dobândirea autonomiei este obiectivul fundamental al pedagogiei Montessori.
Pentru un copil este extrem de important să învețe să se descurce singur (să se îmbrace, să toarne lapte într-un castron, să facă o prăjitură etc.), chiar dacă la început i se pare greu sau greșește.
Mai multe informații puteți găsi pe blogul ei La semaine Montessori (http://www.lasemainemontessori.com).
Spunând o poveste inspirată din experiența de viață a fiecăruia dintre noi, această cărticică ilustrată își propune să arate cum pot învăța copiii și cum pot dobândi mai multă încredere în sine prin activitățile de zi cu zi.
Părinții vor găsi aici diverse strategii de a-i încuraja să profite la maximum de propriile experiențe, pentru a crește și a se dezvolta ca indivizi.
Lydie Barusseau, mamă a trei copii și cadru didactic, este convinsă că pedagogiile alternative de tip Montessori și Freinet oferă răspunsuri valoroase la provocările educaționale de astăzi, dar și la provocările sociale și ecologice de mâine.
Pentru Maria Montessori, libertatea nu înseamnă „putința de a face orice, ci libertatea de a-ți satisface nevoile vitale fără să depinzi de ajutorul nimănui”.
Dobândirea autonomiei este obiectivul fundamental al pedagogiei Montessori.
Pentru un copil este extrem de important să învețe să se descurce singur (să se îmbrace, să toarne lapte într-un castron, să facă o prăjitură etc.), chiar dacă la început i se pare greu sau greșește