În pedagogia Mariei Montessori, aranjarea lucrurilor în ordine este considerată o activitate cu un puternic caracter formativ, care îl învață pe copil să se organizeze.
A face ordine înseamnă, de fapt, a sorta, a clasifica (după culoare, mărime, formă, utilitate sau, pur și simplu, după preferințe), adică a structura gândirea.
Mai multe informații puteți găsi pe blogul ei La semaine Montessori (http://www.lasemainemontessori.com).
Spunând o poveste inspirată din experiența de viață a fiecăruia dintre noi, această cărticică ilustrată își propune să arate cum pot învăța copiii și cum pot dobândi mai multă încredere în sine prin activitățile de zi cu zi.
Părinții vor găsi aici diverse strategii de a-i încuraja să profite la maximum de propriile experiențe, pentru a crește și a se dezvolta ca indivizi.
Lydie Barusseau, mamă a trei copii și cadru didactic, este convinsă că pedagogiile alternative de tip Montessori și Freinet oferă răspunsuri valoroase la provocările educaționale de astăzi, dar și la provocările sociale și ecologice de mâine.
În pedagogia Mariei Montessori, aranjarea lucrurilor în ordine este considerată o activitate cu un puternic caracter formativ, care îl învață pe copil să se organizeze.
A face ordine înseamnă, de fapt, a sorta, a clasifica (după culoare, mărime, formă, utilitate sau, pur și simplu, după preferințe), adică a structura gândirea