Conceputa in termeni simpli si accesibili, noua editie, revazuta si adaugita, a Psihologiei comunicarii prezinta diferite teorii aplicabile comunicarii umane, precum si tehnicile ce decurg din acestea.
Autorul mai multor studii consacrate reprezentarilor sociale si creativitatii grupurilor (Experimental study of group creativity: task representation, group structure and performance, 1971
La Creativite des groupes, 1984
Cooperation, competition et representations sociales, 1987
Pratique sociale et representations, 1994 etc.)..
Avem in fata o carte de initiere in Psihologia sociala a comunicarii, in cadrul careia teoria si metodologia sunt strans legate, garantand astfel o abordare riguroasa a situatiilor de comunicare, ce nu exclude implicatiile practice.
Jean-Claude Abric (1941‑2012) a fost profesor de psihologie sociala la Universite d’Aix‑Marseille si director al Laboratorului de psihologie sociala al aceleiasi universitati.
Pornind de la ideea ca orice comunicare este, inainte de toate, o interactiune, autorul dezvolta urmatoarele teme: factorii generali care intervin in situatiile de comunicare; comunicarea interindividuala, necesitatea unei ascultari atente si modelele circumscrise interviului; abordarile experimentale ale fenomenelor de grup; dinamica proprie comunicarii in grup, observarea si dirijarea instruirilor in grup; relatiile dintre comunicare si influenta sociala: conformismul, inovatia, rolul minoritatilor si al majoritatilor.
Conceputa in termeni simpli si accesibili, noua editie, revazuta si adaugita, a Psihologiei comunicarii prezinta diferite teorii aplicabile comunicarii umane, precum si tehnicile ce decurg din acestea