Psihologia copilului evidențiază dinamismul ierarhic al dezvoltăriipsihice a copilului prin dobândirea noilor achiziții și formarea decompetențe adaptative la mediul ambiant și modul în care seconstruiește treptat personalitatea copilului, care acumuleazăînsușiri încă din ontogeneza timpurie.
STADIUL DE ȘCOLAR M.
CaracterulCAPITOLUL 7.
Aptitudinile 9.3.
Temperamentul 9.2.
Dominantele personalității la preșcolar 9.1.
Adaptarea la grădiniță și în colectivitate 9.
Valențele psihologice ale jocului și ale altor activitățiimplicate în dezvoltarea sociomorală a copilului 8.
Jocul și manifestarea personalității 7.
Conduita verbală și afirmarea personalității6.
Identificarea cu modelele parentale și semnificația acesteia îngenerarea de noi comportamente 5.
Planul dezvoltării intelectului 4.
Planul dezvoltării senzorio‑perceptive 3.2.
Dezvoltarea psihică în relație cu dimensionarea trăsăturilorde personalitate3.1.
Dezvoltarea biopsihică și consolidarea autonomiei 3.
Contextul general al evoluției psihice2.
STADIUL DE PREȘCOLAR (A doua COPILĂRIE) 1.
Constituirea elementelor bazale ale personalitățiiCAPITOLUL 6.
Activitățile ludice și de socializare 7.
Conduita emoțional‑afectivă și comunicarea afectivă 6.
Limbajul și comunicarea5.
Dinamica dezvoltării proceselor cognitive4.
Caracteristici biopsihice generale3.
Contextul general al evoluției copilului2.
STADIUL DE ANTEPREȘCOLAR (PRIMA COPILĂRIE) 1.
Dezvoltarea capacităților cognitive și mentale CAPITOLUL 5.
Dezvoltarea capacităților de socializare 3.5.
Dezvoltarea capacităților de comunicare 3.4.
Dezvoltarea capacităților motrice 3.3.
Cadrul general al dezvoltării psihice 3.2.
Dezvoltarea psihică timpurie 3.1.
Dezvoltarea biofizică a sugarului 3.
Nașterea, un proces complex de transformări în viața mamei șia copilului2.
STADIUL DE SUGAR 1.
Copilul și coplilăria CAPITOLUL 4.
Geneza vieții psihicePartea a II-a.
Embriologia și fazele intrauterine 3.1.
Locul eredității și mediului în structurarea ființei umane 3.
Conceperea ființei umane 2.1.
Cadrul general al stadiului 2.
Stadiul de debut al vieții 1.
Strategii de abordare globală și analitică a stadiilordezvoltării psihice Capitolul 3.
Procesualitatea psihogenetică și psihodinamică 2.
STADIALITATEA DIN PERSPECTIVA EVOLUȚIEI UMANE1.
Metodologia de studiu în Psihologia copilului și a vârstelorCAPITOLUL 2.
Conținut și semnificație în dimensionarea psihologiei copiluluiși psihologiei vârstelor 3.
Abordarea generală a dezvoltării umane 2.
OBIECTUL ȘI METODOLOGIA DE STUDIU ÎN PSIHOLOGIAcopilului COMPARATIV CU Psihologia VÂRSTELOR 1.
Psihologia copilului comparativ cu Psihologia vârstelorCAPITOLUL 1.
Autorii au elaboratnumeroase studii ce au avut în centrul atenției dezvoltareacopilului.- AUTORII- AUTORIICuprinsCuvânt-înainte MulțumiriPartea I.
Doctor Honoris Causa al Universității de VestTimișoara (2002), al Universității Ovidius Constanța (2010), alUniversității „Petre Andrei” Iași (2023) și membru de onoareal Academy of Romanian Scientists.
Florin Emil Verza este profesor universitar la catedra dePsihopedagogie speciala a Facultății de Psihologie și ȘtiințeleEducației, Universitatea din București. În centrul analizeipropuse de autori se află factorii care influențează dezvoltareacopilului, creșterea acestuia într-un mediu favorizant sau maipuțin favorizant, nivelul sociocultural și educațional ce joacă unrol fundamental în structurarea tipologiei psihice și a stiluluicomportamental.
Prin conținutul și modul de tratare, de organizare sistematică șilogică, dar și prin nivelul informațiilor vehiculate, PSIHOLOGIAcopilului se adresează specialiștilor, psihologi, psihopedagogi,pedagogi, dar și studenților ce se pregătesc în specializărilerespective, și nu în ultimul rând părinților interesați de copilși de copilărie.
Emil Verza este profesor emerit la catedra de Psihopedagogie Specialaa Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitateadin București.
Psihologia copilului evidențiază dinamismul ierarhic al dezvoltăriipsihice a copilului prin dobândirea noilor achiziții și formarea decompetențe adaptative la mediul ambiant și modul în care seconstruiește treptat personalitatea copilului, care acumuleazăînsușiri încă din ontogeneza timpurie