Psihologia si epistemologia creatiei matematice isi propune sa raspunda la intrebarile privind potentialitatea creativa, procesuala si personalista din gandirea matematica.
Ceea ce nu se poate face decat daca se dezvolta inclinatia spre cercetare, singura care duce la prevenirea inhibitiei si la deschiderea portilor spre fenomenul euristic." &ndash
Aurel Pera.
Copilul trebuie sa fie ghidat de certitudine pe tot parcursul procesului de predare invatare, astfel incat sa devina capabil sa invete din propriile greseli.
Grigore Nicola "
Initierea in tainele matematicii trebuie sa respecte indicatiile psihologiei, fara implementarea fortata a argumentelor logice. univ.
El nu uita sa puna in ecuatie rolul euremelor, ca structuri psihice fundamentale ce conlucreaza la realizarea creativitatii, bazandu- se pe relatiile euristic algoritmic, pe gandirea divergenta si cea convergenta, reusind astfel sa inteleaga mai bine nu numai rolul gandirii in rezolvarea problemelor, dar mai ales efectele psihologice, logice si pedagogice ale abstractizarii si constructiei matematice." &ndash
Prof. "
Imbinand planul psihologic cu cel epistemologic in abordarea psihodidacticii matematice, autorul confera noutate, originalitate si greutate lucrarii sale.
Este conferentiar la Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic al Universitatii din Craiova, unde preda Psihologia educatiei si alte discipline legate de domeniul psihologic.
Aurel Pera este doctor in filosofie la Universitatea din Bucuresti si doctor in psihologie la Institutul de Filosofie si Psihologie &bdquo
Constantin Radulescu Motru" al Academiei Romane.
Cartea de fata reprezinta cel de al treilea volum dintr-o serie de cercetari dedicate de autor psihologiei gandirii matematice, cele doua volume anterioare fiind Psihologia educatiei matematice si Cercetari experimentale de psihologie matematica.
De asemenea, cartea analizeaza procesul de creatie ca act psihologic si cercetarea logico matematica din perspectiva fundamentelor ontologice si psihologice ale gandirii matematice si ale matematicii ca stiinta.
In acest sens, autorul aprofundeaza teme precum personalitatea creativa si supradotarea, relatia dintre imagine si concept in procesul gandirii, raportul dintre reprezentare, traita ca imagine senzoriala, si concept – care nu si poate dovedi existenta decat in dinamica activitatii mentale –, relatiile dintre proiectie si personalitate, dintre expresie si personalitate etc.
Psihologia si epistemologia creatiei matematice isi propune sa raspunda la intrebarile privind potentialitatea creativa, procesuala si personalista din gandirea matematica