Boala - sau povestea unei rani care poate deveni lumina„Bolile sunt indiscretii de eternitate ale carnii."Emil Cioran Schimbarea este singura permanenta a vietii.
Bibliografie....
Opinii conduzive E.
Grof) D.
Conceptia psihologiei transpersonale despre nastere (contributia lui S.
Nasterea in contextul psihologiei prenatale I C.
Premise B.
Nasterea, experienta sursa si chintesenta ei spirituala A. 1.
EVENIMENTE 0NT0GENET1CE IN LECTURA TRANSPERSONALA1.
Drouot (1994) este si el la fel de coroziv cand amendeaza medicina alopata pentru ca bagatelizeaza cauzele psihologice, energetice si spirituale ale maladiilor, in general...
I. 267)Contabilizand si alte fisuri ale medicinei alopate (care fara indoiala a repurtat victorii eclatante, dar numai in gestionarea corpului fizic), se mentioneaza focalizarea ei preponderenta pe simptom si, mai ales, ignorarea potentialului de autovindecare al pacientului.
P.
Fontaine, 1993, p.
Mai exact, este neglijat omul total, care alaturi de corpul fizic poseda si unul energetic, dar si imul spiritual, de unde si oportunitatea terapiilor complementare, multe beneficiind de o validare milenara.” (J.
Desi are o solida formatie medicala standard, afirma fara echivoc: „Aceasta fortareata a materialismului, care este facultatea de medicina, nu ne mai invata decat intelegerea orizontala a bolilor.
Din pacate, stiinta academica ii confera bolii o conotatie simplista, solipsista si exclusiv orizontala.
Janine Fontaine, medic anestezist de notorietate, initial angajata la Serviciul de Chirurgie Cardiovasculara a Spitalului Broussais din Paris, in urma unui sirag de intamplari, ce au culminat cu moartea mamei sale din cauza unui cancer metastazat, a virat, ca discipola a renumitului tamaduitor spiritual Antonio Agpaoa, spre o medicina in trei corpuri, adica spre o medicina holistica.
Pentru ca o maladie sa nu ramana un simplu colaps existential, ci sa devina un catalizator al evolutiei personale, este obligatorie descifrarea ei dintr-o perspectiva verticala. 143-144) eticheta suferinta ca \'\'cea dintai binecuvantare”, cu incontestabile valente eliberatoare, deoarece p ne indreapta „spre taramul lipsit de granite”.
Wilber (2005b, pp.
Din acest unghi de vedere, K.
Si avand in vedere ca descifrarea sensului vietii presupune chiar acceptarea nepermanentei lumii si acceptarea mortii, vom intelege cauza pentru care boala poate asana drumul catre fiinta noastra profunda, adica poate deveni povestea unei rani care genereaza lumina.
Explicatia este simpla, intrucat pe aceste cai invatam lectia efemeritatii, a perisabilitatii.
Incontestabil, cel mai pretios si mai profund agent al transformarii umane este insasi suferinta, indiferent de ceea ce a generat-o: pierdere, boala, moarte etc.
Si, intrucat nimeni nu este imun la provocarile unei maladii, rezulta ca fiecare dintre noi traieste in umbra acestei suferinte.
Printre ipostazele inevitabile ale schimbarii, boala ocupa un loc important datorita imensului ei potential de metamorfoza interioara. in acest fel, pentru om ieste repozitionata in cosmogonia sa interioara verticala transcendentei.
Pentru a raspunde cu adevarat la aceasta provocare devine inevitabila accesarea nivelului spiritual.
Uneori, datorita magnitudinii ei asistam la aparitia unei veritabile crize existentiale, care provoaca o frenetica alchimie interioara, ce explodeaza la suprafata prin cateva interogatii majore si care vin din cealalta parte a cunoasterii.
De aceea, pentru orice om a invata sa traiasca inseamna sa-si asume, sa se adapteze la acest dans nesfarsit al schimbarii.
Boala - sau povestea unei rani care poate deveni lumina„Bolile sunt indiscretii de eternitate ale carnii."Emil Cioran Schimbarea este singura permanenta a vietii