Este evidenta necesitatea ca tanarul care paseste pentru prima oara pragul unei scoli, in calitate de profesor, sa fie un bun cunoscator al problemelor psihologice inerente instruirii si educarii scolarilor.
Dezvoltarea gandirii in procesul instructiv-educativ
Comunicarea didactica
Aspecte motivationale ale invatarii in scoala
Esecul la invatatura si prevenirea lui
Perspective psihosociale in educatie
Dimensiuni psihosociale ale activitatii profesorului
Perspectiva umanista asupra educatiei..
Teorii ale invatarii
Procese fundamentale intr-o invatare elementara
Creativitatea si cultivarea ei in scoala
Gandirea.
Temperamentul si caracterul
Aptitudinile si importanta lor in activitatea scolara
Metode de cunoastere a elevilor
Devierile comportamentale si combaterea lor
Invatarea.
Caracterizarea varstelor scolare
Personalitatea elevilor.
Talentul si practica la catedra devin cu adevarat performante atunci cand si fundamentul teoretic este solid.
Cuprins:Obiectul si importanta psihologiei scolare
Repere psihogenetice.
Psihologia cotidiana, insusita de fiecare dintre noi prin experienta sociala, nu e suficienta pentru a-l face constient de lacunele perceptiei copiilor si de dificultatile intelegerii unui text stiintific.
Lucrarea vrea sa informeze si sa incite, astfel incat, prin efort independent, fiecare sa poata discerne si afla.
Este evidenta necesitatea ca tanarul care paseste pentru prima oara pragul unei scoli, in calitate de profesor, sa fie un bun cunoscator al problemelor psihologice inerente instruirii si educarii scolarilor