In procesul de educare psihomotrica actiunile sint orientate spre acumularea unor conduite, pe care se cladesc treptat componentele de baza, ceea ce va contribui la formarea unei reprezentari mai corecte despre miscarile corpului si ale segmentelor sale.
Constantin Cucos) Din cuprins: - Principalele etape ale evolutiei psihomotrice ale copilului; - Organizarea activitatii educative si reeducative in psihomotricitate; - Schema corporala; -Rolul terapeutului in organizarea si desfasurarea procesului de reeducare; -Jocul si rolul lui in procesul de educare si reeducare psihomotrica.. dr. univ. (prof.
Lucrarea se adreseaza, cu prioritate, studentilor si cadrului didactic de la o serie de facultati de profil (psihopedagogie, educatie fizica si sport, medicina etc.), precum si practicienilor din domeniile recuperarii si reformarii unor functii psihomotrice.
Ea se inscrie intr-o directie mai putin frecventata de teoreticienii si practicienii de la noi si de aceea demersul trebuie aplaudat si valorizat la maximum.
O astfel de problematica o au in vedere autorii acestei lucrari.
Pe aceste considerente, preocuparile copilului vor trebui orientate spre functiile de echilibru, static si dinamic, precum si de coordonare dinamica generala, ca preludiu la integrarea sa socio-familiala, ca obiectiv imediat, si socio-productiva, ca obiectiv de perspectiva.
In procesul de educare psihomotrica actiunile sint orientate spre acumularea unor conduite, pe care se cladesc treptat componentele de baza, ceea ce va contribui la formarea unei reprezentari mai corecte despre miscarile corpului si ale segmentelor sale