Metodele de recuperare propuse au la baza cele mai recente descoperiri din domeniile geneticii umane neurostiintelor si neuropsihologiei dar si din ariile psihopedagogiei speciale psihologiei dezvoltarii ergonomiei si tehnologiilor informatice de acces.
Este membru al unor asociatii stiintifice si retele profesionale nationale si internationale..
A tradus si adaptat in limba romana probe consacrate international in domeniul screeningului agresi vitatii si trasaturilor CU Inventory of Callous Unemotional Traits Pair Conflict Scale Antisocial Process Screening Device MAYSI .
In calitate de director a derulat programe de cercetare nationale Relatia dintre capacitatea de recunoastere a expresiilor faciale empatie si riscul de aparitie a comportamentului violent - element pivotal in preventia comportamentului violent la virsta pubertatii 2007 Screeningul adolescentilor cu trasaturi callous unemotional CU din centre de reeducare din Romania procedura validata stiintific 2010-2012 . 2013 . editie bilingva Alma Mater in curs de aparitie precum si al unor articole publicate in reviste de specialitate The analysis of errors in facial expressions recognition based on DANVA 2 Studia Psychologia-Paedagogia 2010 Types of aggression in adolescents with high and low callous unemotional traits Studia Psychologia-Paedagogia 2011 Associations between callous unemotional traits aggression and psychopathology in detained adolescent males Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies in colab.
Este autor a doua volume si a peste 50 de capitole de carti si articole de specialitate dintre care amintim Violenta juvenila scolara teorie preventie si interventie inte grativa Presa Universitara Clujeana 2006 Comportamentul violent strategii de screening si inter ventie Alma Mater 2009 CU Traits Screening in colab.
Domenii de interes trasaturile callous-unemotional CU screeningul psihopatiei in dezvoltare competentele emotionale si comportamentele agresive la copii si adolescenti.
In anul 2011 a fost visiting researcher la Universitatea din New Orleans SUA Departamentul de Psihologie Laboratorul de Psihopatologie Developmentala.
Adrian Rosan este conferentiar universitar si director al Departamentului de Psihopedagogie Speciala Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei Universitatea Babes Bolyai din Cluj Napoca din anul 2012 licentiat in Psihopedagogie Speciala si Psihologie psihoterapeut cu drept de libera practica si supervizor in Psihopedagogie speciala doctor in Psihologie al aceleiasi universitati din 2009.
Din cuprins Dimensiuni si metode de evaluare a calitatii vietii in contextul dizabilitatii - Dizabilitatea intelectuala - Dizabilitatile auditive - Dizabilitatile vizuale - Tulburarile de limbaj si comunicare - Tulburarile de invatare - Tulburarile din spectrul autist - Sindromul Down Bilbiiala Modele de evaluare si interventie - Deficitul de atentie cu fara hiperactivitate ADHD - Evaluarea si interventia timpurie in cazul copiilor la risc si cu dizabilitati in perioada copilariei mici - Sisteme de comunicare alternative si augmentative - Elemente de consiliere psihologica si psihoterapie a persoanelor cu dizabilitati si a familiilor acestora.
Sint prezentate tipurile de dizabilitati sindroame si tulburari specifice terapii multidisciplinare si tehnici de coping elemente de dezvoltare curriculara si programe de interventie timpurie sisteme de comunicare si servicii de consiliere.
Sinteza a celor mai noi studii in domeniu volumul abordeaza diferitele aspecte ale psihopedagogiei speciale urmarind educatia terapia si reabilitarea persoanelor cu nevoi speciale in cadrul institutiilor specializate.
Psihopedagogie speciala acopera intreaga tematica a domeniului putind fi utilizat cu succes atit de studentii de la facultatile de psihologie si stiinte ale educatiei cit si de profesori psihologi sau psihoterapeuti.
Pentru o mai buna intelegere a conceptelor expuse in volum au fost incluse studii de caz si exemple practice precum si un glosar de termeni.
Metodele de recuperare propuse au la baza cele mai recente descoperiri din domeniile geneticii umane neurostiintelor si neuropsihologiei dar si din ariile psihopedagogiei speciale psihologiei dezvoltarii ergonomiei si tehnologiilor informatice de acces