Razboi si pace in manualele scolare de istorie din Republica Moldova si Romania (ciclul gimnazial), reprezinta un subiect actual in contextul educatiei elevilor pentru un cult al pacii.
Acestea au obligatia de a include dimensiuni evolutive ale societatilor conform epocilor istorice utilizand si conceptele de Razboi si pace..
Editiile diverse reformate si restructurate din ambele state pun in comparatie un set de caracteristici definitorii ale sitemului educational istoric dintr-un stat si altul.
Programa scolara, curriculumul la istorie este actul dozat cu teorii si practici raportate la timp si spatiu, care sta la baza editarii manualelor de istorie, a procesului si parcursului educational, al ghidarii si organizarii unei lectii.
Aceste eruptii filosofice, nu sunt noi, dar sunt actuale, importante, iar corelarea lor adecvata este vitala in era globalizarii si polarizarii istoriei.
Conceptele de Razboi si pace sunt discutate inca din antichitate ca doua componente ale crearii si destramarii imperiilor, statelor si polisurilor, totodata acestea in manuale sunt depasite dupa interpretare si abordare care necesita in permanenta revazute si reconceptualizate pentru a raspunde nevoilor sociale.
Institutii intregi au activat in domeniul redacarii manualelor, astfel pentru a asigura materia informativa a copiilor de varsta scolara.
Ani in sir au fost intinsi pe hartie pentru ca azi sa devina istorie predata in manuale.
Razboi si pace in manualele scolare de istorie din Republica Moldova si Romania (ciclul gimnazial), reprezinta un subiect actual in contextul educatiei elevilor pentru un cult al pacii