O poveste cu talc despre deconstruirea aparentelor si despre importanta marturisirii adevarului intr-o lume care face greu diferenta dintre corectitudine si minciuna.
Ilustratii deMarco Soma..
Sau mai bine cititi Regina broastelor.
Nu ne credeti? Intrebati-i pe Davide Cali si pe Marco Soma.
Iar cuplul de indragostiti, cel care a provocat intreaga incurcatura, este bine acum.
Cadenta lor veche, sunand oac! oac! oac!, se aude si acum in unele nopti de vara.
Broastele, degrevate de responsabilitati care le depasesc, si-au reluat cantecul.
In final, linistea s-a asternut din nou peste lacul din poveste.
Acesta este si motivul pentru care, odata pierduta coroana, aceasta isi pierde si statutul, si validarea celor din jur.
In fond, broasca incoronata nu le era superioara.
Aceste broaste au taria de a provoca si de a marturisi adevarul, constiente fiind ca noua realitate le este impusa abuziv.
Cu toate acestea, in marea masa se itesc si figuri cu intuitie anarhica, avand curajul de a striga, intr-o forma sau alta, ca "imparatul este gol”.
Supusii se regasesc printre broastele care se pleaca servile in fata noului regim, renuntand la propriile obiceiuri pentru satisfacerea poftelor pantagruelice ale celor cocotati la "conducere”.
Parvenitismul este mascat de un fals context, prezentat ca fiindu-i necesar reginei si folosindu-i pe ceilalti drept supusi.
Cu un simt acut al realitatii, sfatuitorii stiu ca nu pot beneficia decat in mod indirect de pozitia reginei, de aceea fac apel la gaselnita monarhica.
A sfatuitorilor sai.
In mod convenabil, ea este omul potrivit la locul potrivit, dar nu pentru propria-i constiinta si pentru propriile-i actiuni, ci pentru a contribui la sporirea altora.
Personaj de hartie si pe hartie, aceasta isi asuma rolul de conducere din pura intamplare, nefiind constienta de propria-i putere.
Un prim actant care suscita atentia lectorului este insasi regina.
Astfel, in profunzimea mesajului coagulat de Davide Cali recunoastem tipologii umane, strajuite la umbra mastilor narative ale personajelor.
Sensul transgreseaza si de aceasta data literalul, iar miza comediei Regina broastelor devine de-acum deconstruirea aparentelor prin folosirea amuzamentului ca modalitate de indreptare a metehnelor.
Ce s-a intamplat si care este deznodamantul acestei istorioare? Intempestivul, neprevazutul si inoportunul marcheaza punctele culminante ale povestirii si sugereaza prezenta unui comic de situatie.
Dar nu pentru multa vreme, caci, in urma unui eveniment neasteptat, cea mai rapida si cea mai buna dintre toate isi pierde coroana.
Pe de alta parte, Regina isi continua viata de huzur alaturi de suita ei.
Astfel, Regina nu mai comunica cu celelalte surate si nu se mai ostenea pentru nimic; avea sfatuitori si putea pedepsi pe oricine nu i se supunea.
Viata pe lac s-a schimbat intr-atat, incat nimeni nu mai izbutea sa cante.
Situatia a fost repede lamurita de cateva broaste cu initiativa, iar neamul brostesc se diviza in paturi sociale demne de o monarhie.
Dar congenerele sale nu mai vazusera pana atunci o regina, de aceea nu stiau nici ce presupune investirea in acest rang.
O coroana! Iar broasca aventurata pe fundul lacului pentru a o gasi a fost incoronata.
Insa, toate acestea pana intr-o seara, cand ceva a aterizat in lac.
Si se distrau cantand impreuna celebrul oac! oac! oac!.
Acestea nu se evidentiau cu nimic, deoarece obiceiurile lor erau dintre cele comune: sareau si prindeau muste, dormeau dupa-amiaza ori se jucau cu libelulele.
Ni se spune, asadar, ca pe un lac oarecare traiau odata niste broaste.
Davide Cali si Marco Soma au fost martori schimbarilor si le-au cuprins, pentru invatatura noastra, in paginile cartii Regina broastelor .
Dar acele vremuri au apus, iar micile amfibii si-au reluat indeletnicirile consacrate.
Si totusi, a existat o vreme in care broastele nu au mai cantat! A existat si o vreme in care broastele erau conduse de-o regina.
Oracaitul broastelor rasuna in aceeasi cadenta dintotdeauna.
O poveste cu talc despre deconstruirea aparentelor si despre importanta marturisirii adevarului intr-o lume care face greu diferenta dintre corectitudine si minciuna