Din Cuprins: - Argumente pentru alegerea adolescentei si tineretii ca etape de varsta - Determinanti ai reglarii emotionale/starii de bine - consecinte ale reglarii emotionale - Date convergente si divergente, certitudini si dileme - Remedii pentru o reglare emotionala adaptativa - Investigatii aplicative.
Lucrarea se adreseaza specialistilor din domeniul psihologiei (cercetatori si practicieni) care pot gasi raspunsuri la intrebari, directii pentru noi studii, dar si repere pentru interventie in lucrul cu emotiile." - Liliana Bujor.
Conform rezultatelor obtinute, RE este determinata, in special, de factori care tin de structura de personalitate si care care, impreuna cu strategiile parentale de socializare a emotiilor, influenteaza starea de bine a adolescentilor si tinerilor (atat in relatie directa, cat si in relatie mediata).
Din aceste doua perspective de analiza s-a concretizat si o dimensiune aplicativa in cadrul careia RE este ilustrata in contextul interventiei terapeutice.
Reglarea emotionala a fost investigata atat ca variabila dependenta, pentru identificarea predictorilor, cat si ca variabila independenta in predictia starii de bine a adolescentilor si tinerilor. [...] Investigatiile aplicative s-au concretizat in trei studii care continua demersurile existente in literatura stiintifica. "Lucrarea si-a propus sa construiasca o intelegere coerenta a conceptului de reglare emotionala (RE) din perspectiva factorilor determinanti, a consecintelor afective, dar si a posibilitatilor de remediere a strategiilor disfunctionale.
Din Cuprins: - Argumente pentru alegerea adolescentei si tineretii ca etape de varsta - Determinanti ai reglarii emotionale/starii de bine - consecinte ale reglarii emotionale - Date convergente si divergente, certitudini si dileme - Remedii pentru o reglare emotionala adaptativa - Investigatii aplicative