Lucrarea de fata este una de pionierat.
Mai mult, din punct de vedere duhovnicesc, suntem plasati in vremurile in care s-au scris..
Determinandu-ne sa ne aplecam asupra genului autobiografic, ne ajuta sa definim autobiografia spirituala si-n spatiul ortodox.
Investigatia o face interdisciplinar si cu deschidere ecumenica, ajutandu-ne sa intelegem contextul aparitiei anumitor scrieri.
Faptul ca inainte de a se opri la cele trei autobiografii, ale lui Ioan de Kronstadt, Siluan Athonitul si Nicolae Berdiaev, face o incursiune in istoria autobiografiei spirituale, plecand de la Sfantul Apostol Pavel, trecand la Fericitul Augustin si punctand alte cateva cazuri, pana in veacul al XIX-lea, ne ajuta sa ne orientam in complexitatea genului.
De aceea e meritul Parintelui Maxim ca s-a aplecat asupra acestui gen spiritual.
Daca in catolicism si in protestantism, autobiografia spirituala este intalnita des, nu acelasi lucru se intampla si in spatiul ortodox.
Lucrarea de fata este una de pionierat