Cu prezentul caiet incepe seria care ilustreaza patru etape din istoria renasterea-barocul, clasicismul, romantismul si contemporaneitatea.
Din considerente practice, cu ocazia prezentei re-editari, acest caiet a fost impartit in doua tomuri: tomul 1 continand Formele preclasice de la Pavana la Rondo..
Preluarea de catre pian a intregii literaturi dinainte de perfectionarea instrumentului presupune azi interpretarea acesteia prin mijloace pianistice si respectand stilul inceputurile muzicii instrumentale si faza in care s-au precizat unele Forme muzicale, formand un capitol de o deosebita insemnatate al istoriei muzicii, Caietul de "
Forme preclasice", poate constitui un material ilustrativ si pentru aceasta disciplina precum si pentru cursul de teoria formelor.
Intregul material cuprins in volum a fost compus pentru clavecin, exceptand piesele compozitorilor englezi, pentru virginal si Toccata de Frescobaldi, pentru orga.
Culegerea contine in continuare Rondo-ul si Sonata acestei epoci, formele de variatiuni (Aria cu variatiuni, Ciaccona si Passacaglia) si Forme polifonice imitative, incheind cu Fuga.
XVII.
Acestora le sunt alaturate aici si dansuri notate pe teritoriul tarii noastre in sec.
Volumul incepe cu dansurile de origine populara (dintre care Allemanda, Couranta, Sarabanda si Giga au alcatuit suita preclasica, in cadrul careia au fost apoi intercalate Menuetul, Gavota si alte dansuri).
Aceasta culegere cuprinde piese scrise pentru instrumente cu claviatura (prima data in epoca renasterii), piese din perioada barocului timpuriu si matur si a trecerii de la baroc la clasicismulvienez.
Cu prezentul caiet incepe seria care ilustreaza patru etape din istoria renasterea-barocul, clasicismul, romantismul si contemporaneitatea