Dumitru Chican – memorialist ca si autorul „Orizonturilor rosii”, dar reflectat intr-o alta oglinda, paralela cu cea din care ne priveste Pacepa – ne dezvaluie, sau ne reaminteste, un adevar devenit truism: acela ca, de-a lungul anilor, poate chiar de la tiparnita lui Constantin Brancoveanu – daruita Alepului sirian, de la care slova tiparita s-a raspandit in vastitatea acestei arii de cultura care este lumea araba – relatiile comune dintre Romania si Orientul arab au beneficiat de permanenta, trainicie, diversitate si rodnicie, care nu isi au un model asemanator in contextul legaturilor bilaterale dintre oameni, natiuni si popoare..
Dumitru Chican – memorialist ca si autorul „Orizonturilor rosii”, dar reflectat intr-o alta oglinda, paralela cu cea din care ne priveste Pacepa – ne dezvaluie, sau ne reaminteste, un adevar devenit truism: acela ca, de-a lungul anilor, poate chiar de la tiparnita lui Constantin Brancoveanu – daruita Alepului sirian, de la care slova tiparita s-a raspandit in vastitatea acestei arii de cultura care este lumea araba – relatiile comune dintre Romania si Orientul arab au beneficiat de permanenta, trainicie, diversitate si rodnicie, care nu isi au un model asemanator in contextul legaturilor bilaterale dintre oameni, natiuni si popoare.