Descriere YEO:
Pe YEO găsești Romania subterana, Emil Strainu, Vlad-Ionut de la Editura Prestige, în categoria Health & Beauty.
Indiferent de nevoile tale, Romania subterana, Emil Strainu, Vlad-Ionut Musceleanu - carte, din categoria Health & Beauty îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 43.95 Lei
Caracteristicile produsului Romania subterana, Emil Strainu, Vlad-Ionut
- Brand: Editura Prestige
- Categoria: Health & Beauty
- Magazin: minuneanaturii.ro
- Ultima actualizare: 20-12-2024 01:34:29
Comandă Romania subterana, Emil Strainu, Vlad-Ionut Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Romania subterana, Emil Strainu, Vlad-Ionut de la minuneanaturii.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Romania subterana,
Emil Strainu,
Vlad-
Ionut Musceleanu -
carte, Editura Prestige Tema centrala a cartii de fata sunt constructiile subterane istorice. Subiectul, asa cum este tratat aici, reprezinta o premiera in peisajul editorial romanesc. Sunt prezentate locatii de pe intreg teritoriul Romaniei (Mari), structurate dupa localitatile in raza carora se afla. Autorul a preferat tonul prudent, dar totusi optimist, unui expozeu exaltat, plin de informatii hazardate. Credem ca rezultatul este un material bogat in informatii, care poate fi oricand un bun ghid celor pasionati de misterele subsolului romanesc. I.1. Despre continut: ,,Ce?` si ,,De unde?` Aceasta lucrare s-a dorit, dintru inceput, o radiografie a subteranelor istorice de pe teritoriul Romaniei. Poate un sentimentalism conservator, poate o mare speranta in viitor ne-a indemnat sa abordam spatiul Romaniei Mari, intelegandu-se din asta ca veti gasi aici si locatii aflate in teritoriile tarii pierdute temporar. In acelasi timp, forma de structurare aleasa (judet - localitate - obiectiv) ii permite cititorului sa acceseze rapid continutul, putand citi pe de-a-ntregul sau doar ceea ce-l intereseaza la un moment dat. Unitatile administrative mari le-am numit, pentru simplificarea orase (desi unele sunt ditamai municipiile). In mediul rural am precizat atat numele comunei, cat si cel al satului (atunci cand locatia nu corespundea satului care dadea si numele comunei). Despre unele galerii subterane se vorbeste de lungimi exagerate, improbabil de amenajat antropic pentru timpul cand se afirma a fi edificate. Le-am mentionat totusi, din doua motive. Primul ar fi ca este posibil ca ele sa existe, si traseul sa aiba o alta lungime, gresit retinuta si prezentata de memoria populara colectiva. Al doilea argument pe care l-am avut in vedere este ca o parte a acestora pot fi naturale, omul doar folosindu-le sau intervenind punctual asupra lor. In cazul in care subteranele sunt mentionate ca unind doua sau mai multe obiective, este precizata distanta dintre ele in kilometri liniari (asta insemnand distanta in linie dreapta dintre obiective, asa-numitul ,,zbor de pasare`). Evident, galeriile nu urmeaza in teren directia rectilinie, cea mai scurta, dar credem ca este o modalitate de aproximare acceptabila a distantelor. Probabilitatea existentei unei galerii poate fi analizata si asa, desi exista unele exceptii notabile. Am introdus, de cate ori am avut ocazia, cu riscul de a plictisi cititorul, codurile LMI 2004 (Lista Monumentelor Istorice) si RAN (Registrul Arheologic National) corespunzatoare obiectivelor amintite. Credem ca utilizarea acestor indici numerici ar trebui sa devina o obisnuinta, reprezentand atat un ajutor in gasirea de informatii suplimentare, cat si o pavaza legala pentru degradarea patrimoniului cultural national. S-a evitat cu atentie prezentarea unor obiective care tin de capacitatea de aparare a Romaniei (de exemplu, tunele folosite de armata, adaposturi si depozite subterane apartinand unor institutii ale statului si avand un statut sensibil). De asemenea, nu am discutat de tunelele Metroului Bucuresti, de galerii sau amenajari ce tin de aceasta regie autonoma. Motivele acestor excluziuni autoimpuse pot fi usor de inteles, nu trebuie justificate suplimentar. In lucrare a fost introdus un capitol special despre tunelele de cale ferata scoase din circuit, tocmai pentru a preintampina dorinta si curiozitatea nesabuita a unora care, parcurgand un tunel circulat, ar putea pune in pericol siguranta circulatiei feroviare si propriile vieti. Materialul cartii de fata a fost extras din compilarea unui mare numar de surse (carti generaliste, carti de specialitate, monografii ale localitatilor, memorii, articole extrase din presa centrala si locala, site-uri Internet si, nu in ultimul rand, din marturii orale sau deplasari in teren). De cele mai multe ori (cu exceptia poate a unor scapari neintentionate), sursele sunt mentionate, fiind un semn de respect atat fata de autorii lor, cat si fata de cititor. Acum este momentul sa multumim ,,partii (ne)vazute` care a ajutat