Cu acest volum de teatru, banuiala devine certitudine.
Ultima piesa a volumului de fata, Treizeci si trei de variatiuni pe craniul-Haydn, reprezinta o premiera editoriala..
Jocul temelor si mizelor, deturnarea referintelor culturale dintr-un spatiu de o gravitate muzeografica spre reinventari parodice savuroase, abordarea ascutita a unor idei politice sau a unor cutume istorice, maniera in care schimba sensul unor adevaruri batatorite, mutand accentele, rastalmacirile filosofice si coloratura aproape pop a jerbelor imaginarului sunt marcile prin care Peter Esterhazy isi legitimeaza renumele de cel mai postmodern autor din spatiul estic.
De o densitate baroca, suferind de o inteligenta nestavilita si, prin urmare, pline de umor, dramoletele autorului maghiar au darul de a-l transforma pe cititor, rand cu rand si replica cu replica, intr-un prizonier.
Peter Esterhazy este un univers egal cu sine insusi, indiferent de genul in care se manifesta.
Cu acest volum de teatru, banuiala devine certitudine